Έπεσε η «βόμβα»! Τι είναι το Πρόγραμμα «ΚΥΨΕΛΗ» – «Κομισάριοι» σε όλους βρεφονηπιακούς σταθμούς...?
Τους βασικούς άξονες του νέου προγράμματος προσχολικής αγωγής ανέλυσε η υφυπουργός Εργασίας, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνα Μιχαηλίδου, καθώς
πλέον το Κράτος θα είναι από πάνω από τα παιδιά, παρακολουθώντας κάθε τι… «περίεργο»!Όπως επισημαίνει η υπουργός, μιλώντας στο ΑΠΕ ΜΠΕ, τα τέσσερα πρώτα χρόνια της ζωής κάθε παιδιού είναι κρίσιμα για τη μετέπειτα εξέλιξή του, οπότε ο ρόλος της προσχολικής αγωγής είναι καθοριστικός, με το Κράτος να θέλει να «φτιάχνει» «καλούς και νομοταγείς πολίτες» από μικρή ηλικία, προκειμένου ίσως, μεταξύ των άλλων, να μην υπάρχουν «περιττές αντιδράσεις» για παράδειγμα όπως συμβαίνει τώρα που πολλοί αρνούνται να κάνουν το πειραματικό εμβόλιο.
«Σαν Πολιτεία δεν έχουμε δείξει, μέχρι τώρα, τη δέουσα προσοχή. Οι πολιτικές και μέχρι τώρα δράσεις περιορίζονταν στους όρους στελέχωσης και ασφάλειας των παιδιών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και καμία μέριμνα δεν είχε ληφθεί για την οριζόντια διασφάλιση της ποιότητας του παιδαγωγικού προγράμματος. Με το πρόγραμμα “Κυψέλη” θέλουμε να καλύψουμε αυτό το κενό. Θέλουμε τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους και τις οικονομικές δυνατότητες των οικογενειών τους, να αναπτύξουν μέσα από συντονισμένες δράσεις τις δεξιότητές τους σε κάθε επίπεδο» σημειώνει η υφυπουργός Εργασίας, τονίζοντας ότι το νέο αναλυτικό πρόγραμμα διαμορφώθηκε, ώστε να καλύπτει καθολικά τις αναπτυξιακές και μαθησιακές ανάγκες των παιδιών.
Υπογραμμίζει επίσης ότι καθιερώνονται σε όλους τους βρεφονηπιακούς σταθμούς ειδικά διαγνωστικά τεστ, με σκοπό την παρακολούθηση των δραστηριοτήτων και την πρώιμη ανίχνευση αναπτυξιακών διαταραχών.
Παράλληλα, η κυρία Μιχαηλίδου αναφέρει ότι, στις αρχές του 2022, το πρόγραμμα “Κυψέλη” θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 100 συνολικά βρεφονηπιακούς σταθμούς, ενώ η καθολική εφαρμογή του έχει προγραμματιστεί για την σχολική/βρεφονηπιακή χρονιά 2022-2023.
Μάλιστα σε πρόσφατη συνέντευξη της κας Μιχαηλίδου, σε τηλεοπτικό σταθμό, ειπώθηκε, μεταξύ άλλων, πως τα παιδιά θα πρέπει να τα αναλαμβάνουν «ειδικοί», καθώς οι γονείς είναι αναρμόδιοι για κάποια θέματα (3.49 στο βίντεο).
Στο 7.55 του βίντεο ανακοίνωσε την δημιουργία εθνικού συμβουλίου προσχολικής αγωγής, το οποίο θα εισάγει τα διεθνή (διεθνιστικά) δεδομένα στην Ελλάδα. Πέραν τούτου θα υπάρχει το σύστημα των «μεντόρων», όπου ειδικά εκπαιδευμένοι «ειδικοί» για την προσχολική αγωγή, θα είναι σε ΟΛΕΣ τις γεωγραφικές περιφέρειες της χώρας, έτσι ώστε να μπορούν να επισκέπτονται τους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Οπότε αυτοί θα είναι και υπεύθυνοι για την κατάρτιση των βρεφονηπιαγωγών σε σχέση με το πρόγραμμα διδασκαλίας αλλά και για τα διαγνωστικά τεστ.
«Θα έχουμε ένα όργανο, το οποίο θα μπορεί να μετράει, για να γνωρίζουμε τις δραστηριότητες των παιδιών μας και ποια παιδιά υποφέρουν από σωματικές και μαθησιακές δυσκολίες», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Μιχαηλίδου.
Τα παιδιά λοιπόν υπό διαρκή παρακολούθηση από την βρεφική ηλικία με την βοήθεια κομισάριων, συγγνώμη μεντόρων και «ειδικών», που θα ενημερώνουν απευθείας την όποια εξουσία, εγχώρια ή παγκόσμια, για τυχόν «παραφωνίες» σε σχέση με τις δραστηριότητες του συνόλου ή για πιθανά «ελαττώματα»!
Σημειώνεται πως το πρόγραμμα «Κυψέλη» έχει ενταχθεί στο αριστερόστροφο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0» με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της υφυπουργού Εργασίας, αρμόδιας για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνας Μιχαηλίδου, στη Γεωργία Μπάρλα, για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:
Ερ: Κυρία Μιχαηλίδου, από τις 5 Ιουλίου, ξεκίνησε στην πλατφόρμα paidi.gov.gr δημόσια ανοικτή διαβούλευση για το νέο πλαίσιο προσχολικής αγωγής παιδιών έως 4 ετών. Ποια κενά έρχεται να καλύψει το νέο πλαίσιο που προτείνετε;
Απ: Κυρία Μπάρλα, τα 4 πρώτα χρόνια της ζωής κάθε παιδιού είναι κρίσιμα για τη μετέπειτα εξέλιξή του, οπότε ο ρόλος της προσχολικής αγωγής είναι καθοριστικός. Οι πρώτες εμπειρίες των παιδιών και τα ερεθίσματα που λαμβάνουν αποτελούν το εφαλτήριο για μια ευτυχισμένη ζωή.
Ωστόσο, ως Πολιτεία δεν έχουμε δείξει, μέχρι τώρα, τη δέουσα προσοχή. Οι πολιτικές και μέχρι τώρα δράσεις περιορίζονταν στους όρους στελέχωσης και ασφάλειας των παιδιών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και καμία μέριμνα δεν είχε ληφθεί για την οριζόντια διασφάλιση της ποιότητας του παιδαγωγικού προγράμματος.
Με το πρόγραμμα «Κυψέλη» θέλουμε να καλύψουμε αυτό το κενό. Θέλουμε τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους και τις οικονομικές δυνατότητες των οικογενειών τους, να αναπτύξουν μέσα από συντονισμένες δράσεις τις δεξιότητές τους σε κάθε επίπεδο.
Ερ: Όπως γνωρίζουμε, εδώ και αρκετό καιρό έχει συσταθεί ομάδα εργασίας με αντικείμενο τον καθορισμό του περιεχομένου του προγράμματος λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών. Ποιες παρεμβάσεις προωθούνται και ποιος είναι ο στόχος αυτής της πρωτοβουλίας;
Απ: Παρεμβάσεις γίνονται σε πολλά επίπεδα. Πρώτα-πρώτα το νέο αναλυτικό πρόγραμμα που διαμορφώθηκε, ώστε να καλύπτει καθολικά τις αναπτυξιακές και μαθησιακές ανάγκες των παιδιών.
Με κύριο εργαλείο το παιχνίδι τα παιδιά αποκτούν εμπειρίες, κοινωνικοποιούνται, δοκιμάζουν τις ιδέες τους, εξερευνούν τα συναισθήματά τους, πειραματίζονται, ρισκάρουν και αγκαλιάζουν τη διαφορετικότητα.
Σημαντικό σημείο της παρέμβασής μας είναι βέβαια και η παρακολούθηση της αναπτυξιακής πορείας κάθε παιδιού.
Καθιερώνουμε σε όλους τους βρεφονηπιακούς σταθμούς ειδικά διαγνωστικά τεστ, με σκοπό την πρώιμη ανίχνευση αναπτυξιακών διαταραχών και την πρόωρη θεραπευτική παρέμβαση, που θα βελτιώσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τη λειτουργικότητα των παιδιών.
Παράλληλα, προβλέπουμε την εκπαίδευση και εξοικείωση των παιδαγωγών με τις δράσεις του προγράμματος και τη συνεχή υποστήριξή τους από έμπειρους και καταρτισμένους παιδαγωγούς.
Ερ: Θεωρείτε ότι η χώρα μας μπορεί να υιοθετήσει παιδαγωγικές πρακτικές που εφαρμόζονται ήδη σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες;
Απ: Ναι φυσικά! Οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τη γνώση και την εμπειρία από τη διεθνή παιδαγωγική πράξη και να ενσωματώσουμε τις καλές πρακτικές άλλων χωρών.
Ωστόσο, το πρόγραμμα «Κυψέλη» σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί αντιγραφή άλλων προγραμμάτων. Διαμορφώθηκε, με βάση την εγχώρια εμπειρία και ιστορία, τον πολιτισμό μας και τις δικές μας εξειδικευμένες ανάγκες.
Ερ: Πότε αναμένεται να ξεκινήσει η εφαρμογή του νέου πλαισίου προσχολικής αγωγής και ποια είναι τα οφέλη που θα προκύψουν;
Απ: Στις αρχές του 2022, το πρόγραμμα «Κυψέλη» θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 100 συνολικά βρεφονηπιακούς σταθμούς. Θέλουμε να δούμε πώς «δουλεύει» στην πράξη! Να εντοπίσουμε αδυναμίες και να παρέμβουμε με διορθωτικές αλλαγές, όπου αυτές χρειαστούν. Έχουμε προγραμματίσει την καθολική εφαρμογή του για τη σχολική/βρεφονηπιακή χρονιά 2022-2023.
Ως προς τα οφέλη, όλα τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας χωρίς περιορισμούς θα μπορούν πλέον να απολαμβάνουν ποιοτικές υπηρεσίες, σχεδιασμένες με τρόπο ώστε κάθε παιδί -και σύμφωνα με τις ικανότητές του- να εξασφαλίσει την υψηλότερη δυνατή ανάπτυξη των δεξιοτήτων του.
Σκοπεύουμε να μετατρέψουμε όλους ανεξαιρέτως τους σταθμούς σε χώρους που οι γονείς θα εμπιστεύονται χωρίς δεύτερη σκέψη τα παιδιά τους και θα είναι σίγουροι για τις δεξιότητες που καλλιεργούν εκεί.
Το πρόγραμμα «Κυψέλη» είναι επένδυση για το αύριο, αφορά κάθε παιδί που ζει στη χώρα μας, αφορά το κοινό μας μέλλον.
Ερ: Έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητοι πόροι για την αγορά ή την ανανέωση εκπαιδευτικού υλικού και την πρόσληψη του κατάλληλου προσωπικού, ώστε οι σταθμοί να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις;
Απ: Το πρόγραμμα έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και θα χρηματοδοτηθεί σε όλες τις πτυχές του από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Ερ: Σχεδιάζετε θεσμικές παρεμβάσεις για το συντονισμό του παιδαγωγικού προγράμματος που επεξεργάστηκαν οι ερευνητές της διαΝΕΟσις και η επιτροπή του υπουργείου;
Απ: Η επιτυχία του προγράμματος απαιτεί εποπτεία και κεντρικό συντονισμό. Τον ρόλο αυτό αναλαμβάνει το Εθνικό Συμβούλιο Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης, το οποίο θα επιβλέπει την εφαρμογή του προγράμματος σε όλους τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, δημοτικούς και ιδιωτικούς.
Παράλληλα, δημιουργούμε ένα Δίκτυο Μεντόρων από εξειδικευμένους επιστήμονες που θα παρέχουν συνεχή υποστήριξη στους παιδαγωγούς των σταθμών.
Σκοπός μας είναι η δημιουργία μιας ολόκληρης κοινότητας προσχολικής αγωγής που θα παρακολουθεί τις εγχώριες και διεθνείς εξελίξεις, θα εκσυγχρονίζει συνεχώς το πλαίσιο λειτουργίας και θα ελέγχει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στα παιδιά μας.
ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ. ΚΑΙ Η ΕΙΔΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΔΟΘΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα γίνονται, λέει, ειδικά διαγνωστικά τεστ, με σκοπό την παρακολούθηση των δραστηριοτήτων και την πρώιμη ανίχνευση αναπτυξιακών διαταραχών.
Θα γίνονται δηλαδή κάποια πονηρά τεστ, θα αρχίζουν τα παιδιά να φακελώνονται από μικρά, θα εντοπίζονται κάποια ως εχθροί του Συστήματος, θα επιλέγονται τα υποτελή παιδιά για να υπηρετήσουν το Σύστημά τους, θα καταγράφονται τα πάντα από μικρή ηλικία.
Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να αντισταθούμε ενεργά στη ΝΤΠ, ακόμα και θυσιάζοντας τη ζωή μας.
Προσωπικά θα θυσίαζα τη ζωή μου, αρκεί να μπορούσα να φάω κάποιους απ' αυτά τα καθάρματα.
Αυτά τα γουρλωμένα μάτια και αυτό το "μέσα στην καλή χαρά" και αυτό το ύφος της με κάνει να ρωτήσω: Τι πίνεις;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Με κύριο εργαλείο το παιχνίδι τα παιδιά αποκτούν εμπειρίες, κοινωνικοποιούνται, δοκιμάζουν τις ιδέες τους, εξερευνούν τα συναισθήματά τους, πειραματίζονται, ρισκάρουν και αγκαλιάζουν τη διαφορετικότητα."
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα αγκαλιάσουν την διαφορετικότητα είναι ο στόχος σας, να κάνετε τα παιδιά δουλάκια, χωρίς γνώμη, χωρίς προσωπικότητα και χωρίς φύλλο!
"Ωστόσο, το πρόγραμμα «Κυψέλη» σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί αντιγραφή άλλων προγραμμάτων. Διαμορφώθηκε, με βάση την εγχώρια εμπειρία και ιστορία, τον πολιτισμό μας και τις δικές μας εξειδικευμένες ανάγκες."
Αν μας έλεγε κάποιος τα ονόματα αυτών που διαμόρφωσαν το "πρόγραμμα" θα μπορούσαμε να κρίνουμε αν όντως θέλουν το καλό των παιδιών ή όχι. Βέβαια και μόνο ότι χρησιμοποιούν την λέξη "πρόγραμμα" για τα παιδιά καταλαβαίνουμε ότι θέλουν να τα κάνουν προγραμματισμένα ρομποτάκια, γιατί διαφορετικά θα χρησιμοποιούσαν τις λέξεις: Διαπαιδαγώγηση, Μόρφωση, Αγωγή!
"Παράλληλα, δημιουργούμε ένα Δίκτυο Μεντόρων από εξειδικευμένους επιστήμονες που θα παρέχουν συνεχή υποστήριξη στους παιδαγωγούς των σταθμών."
Θα είναι δίκτυο κατασκόπων μην τυχόν κάποιος παιδαγωγός δεν ακολουθεί "κατά γράμμα" το πρόγραμμα...
Αντιγόνη
Μόνον αυτά που γράψατε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα έξυπνα μυαλά θα τ' αρπάζουν πλέον απ' το Δημοτικό οι Αμερικάνοι. Σ' αυτό ακριβώς αποσκοπούν τα τέστ κι οι έλεγχοι της κυρα-Δόμνας.
ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΕΙ ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΣΟ ΧΡΟΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΥΠΑΛΛΗΛΑΚΙ ;
"ΔΕΝ ΔΩΣΑΜΕ ΤΗΝ ΔΕΟΥΣΑ ΠΡΟΣΟΧΗ "
ΘΑ ΔΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΔΕΟΥΣΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ .
ΠΟΙΟΣ ΟΜΩ ΣΑΣ ΘΑ ΣΑΣ ΑΚΟΥΣΗ ;
Ο ΜΟΛΩΧ ΣΑΣ, ΤΡΩΕΙ ΚΑΙ ΕΣΑΣ .
ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΗ ΕΣΑΣ ΘΑ ΦΑΗ .
ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ...
ΟΠΟΙΟ ΧΛΟΥΧΛΟΥΜΠΟΥΧΛΑΚΙ ΑΡΠΑΞΟΥΝ .
ΓΙΑ ΤΑ ΓΗΓΕΝΗ ...
ΟΠΟΙΟΝ ΒΡΟΥΝ ΚΟΙΜΙΣΜΕΝΟ .
ΑΠΛΟ .ΕΙΔΑΤΕ ΜΕ ΤΑ ΕΜΒΟΛΙΑ .
ΤΟ ΧΑΨΑΝ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ,ΧΕΣΤΗΚΑΝΕ ΟΤΙ ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΝ ,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΝ .
ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!
ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ...ΜΗΝ ΤΟ ΠΕΙΤΕ ΠΟΥΘΕΝΑ ...
ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ ...ΕΧΟΥΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΕΡΓΑ ...
ΖΑΛΑΔΕΣ ,ΤΑΣΕΙΣ ΛΙΠΟΘΥΜΙΑΣ .ΤΑΧΥΚΑΡΔΙΕΣ ,ΚΑΤΙ ΑΣΥΝΑΡΤΗΣΙΕΣ ...
ΤΟΥΡΛΟΥ ΤΟΡΛΟΥ.
ΑΠΛΑ....ΚΟΒΩ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΥ ΛΕΜΕ .
ΨΙΤ ! ΜΑΜΑΖΕΛ !
ΟΙ ΚΑΤΑΠΑΚΤΕΣ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΑΚΡΙΣΗ .
ΑΡΙΣΤΟΜΑΧΟΣ .
Τα διαγνωστικά τεστ συνήθως είναι δραστηριότητες με τη μορφή παιχνιδιού όπου ελέγχεται η νοητική συ αισθηματική κτλ ανάπτυξη του παιδιού. Δεν είναι ιατρική πράξη και γίνεται χρόνια από ειδικούς παιδαγωγούς πχ λογοθεραπευτες. Για την διαφορετικότητα υπάρχουν θεματικές όπως παιδιά με αναπηρία η μονογονεϊκές οικογένειες η ρατσισμός κτλ όπου το παιδί μαθαίνει να αναγνωρίζει το διαφορετικό και να το αποδέχεται χωρίς να το αποξενώνει. Σε παιδικό σταθμό δουλεύω.
ΑπάντησηΔιαγραφή