Ο Στρατός λέει στις τοπικες αρχες της Οτάβα οτι δε θα εμπλακει κι αν θελουν να βρουν κάποιον άλλο τροπο για να διώξουν τους φορτηγατζήδες

Armed troops in Montreal during the 1970 October Crisis. The Canadian Armed Forces have said they're not planning anything like this to deal with Freedom Convoy. 

Παρά το γεγονός ότι η αστυνομία της Οττάβας έθεσε για λίγο το ενδεχόμενο στρατιωτικής επέμβασης για την απομάκρυνση

των φορτηγατζήδων του Freedom Convoy που μπλοκάρουν το κέντρο της πόλης, οι καναδικές ένοπλες δυνάμεις έσπευσαν να δηλώσουν ότι δεν πρόκειται να κάνουν κάτι τέτοιο. Εκπρόσωπος του υπουργού Άμυνας δήλωσε στην Wall Street Journal την Πέμπτη: "Οι Καναδικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν εμπλέκονται στην επιβολή του νόμου σε αυτή την κατάσταση και δεν υπάρχουν σχέδια για τέτοια εμπλοκή των CAF".

 Ο πρωθυπουργός Τζάστιν Τριντό δήλωσε επίσης την Πέμπτη ότι μια στρατιωτική απάντηση "δεν είναι στα χαρτιά αυτή τη στιγμή". "Πρέπει να είναι κανείς πολύ, πολύ προσεκτικός πριν αναπτύξει στρατιωτικές δυνάμεις σε καταστάσεις που εμπλέκουν Καναδούς", δήλωσε. (Η πρώτη ανάγνωση θα συνιστούσε επίσης προσοχή πριν από την ανάπτυξη στρατιωτικών δυνάμεων εναντίον μη Καναδών).

Στη σύγχρονη εποχή υπήρξαν μόνο δύο προηγούμενα περιστατικά κατά τα οποία ο καναδικός στρατός κλήθηκε να καταπνίξει πολιτικές ταραχές. Το πρώτο, η κρίση του Οκτωβρίου του 1970, λειτούργησε εξαιρετικά για την πάταξη της αυτονομιστικής τρομοκρατίας του Κεμπέκ. Αλλά η εικόνα ένοπλων στρατιωτών να συλλαμβάνουν μαζικά ακόμη και ειρηνικούς εθνικιστές του Κεμπέκ ήταν πάντα ένα σημάδι στην κληρονομιά του τότε πρωθυπουργού Πιερ Τριντό. Η δεύτερη, η κρίση της Όκα το 1990, είχε μια πολύ πιο βεβαρημένη κληρονομιά . Ο στρατός ανάγκασε τελικά μια διαμαρτυρία υπό την ηγεσία των Μοχόκ να σταματήσει τον αποκλεισμό της επέκτασης ενός αμφισβητούμενου γηπέδου γκολφ, αλλά το όλο θέμα ήταν τόσο βρώμικο που έγινε κυρίως ένα πρότυπο για το τι δεν πρέπει να κάνει κανείς. Η εμπειρία της Oka είναι αναμφισβήτητα ένας βασικός λόγος για τον οποίο η καναδική επιβολή του νόμου διστάζει να κατεβάσει το σφυρί σε μπλόκα κάθε είδους - ακόμη και όταν καταλαμβάνουν εντελώς τις σιδηροδρομικές γραμμές της χώρας για μέρες.

Τέλος πάντων, όλη αυτή η στρατιωτική συζήτηση ξεκίνησε μόνο και μόνο επειδή ο αρχηγός της αστυνομίας της Οτάβα Peter Sloly δήλωσε την Τετάρτη ότι "μπορεί να μην υπάρχει λύση αστυνόμευσης σε αυτή τη διαδήλωση" και ότι "εξετάζουμε κάθε επιλογή, συμπεριλαμβανομένης της στρατιωτικής βοήθειας προς την πολιτική εξουσία".

Το Freedom Convoy εξακολουθεί να αρνείται να φύγει μέχρι η Οτάβα να ικανοποιήσει το όχι τρομερά ρεαλιστικό αίτημά τους για τερματισμό όλων των αυστηρών μέτρων του COVID (ακόμη και αυτών που δεν επέβαλε η Οτάβα). Και έτσι το κέντρο της Οτάβα παραμένει ουσιαστικά κλειστό, με τις επιχειρήσεις κλειστές (συμπεριλαμβανομένου του Rideau Centre με 200 καταστήματα) και την αστυνομία να προτρέπει την κυκλοφορία να αποφεύγει τον πυρήνα. Μέχρι στιγμής, εκτός από τη σύλληψη περιστασιακών βίαιων διαδηλωτών, η κύρια αντίδραση της αστυνομίας ήταν η έκδοση κλήσεων , η οποία σύμφωνα με την αστυνομία θα συνεχιστεί καθημερινά.

Εν τω μεταξύ, οι κάτοικοι του Τορόντο ανησυχούν ότι το κέντρο της πόλης τους θα είναι το επόμενο που θα πέσει θύμα μιας εισβολής μεγάλων φορτηγών που αρνούνται να φύγουν. Μέχρι στιγμής, τα μόνα στοιχεία για μια διαδήλωση στο Τορόντο είναι μια σειρά από φυλλάδια που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και καλούν σε ένα κομβόι για τον αποκλεισμό της Νομοθετικής Συνέλευσης του Οντάριο από το Σάββατο, αν και αξίζει να σημειωθεί ότι έτσι ακριβώς ξεκίνησε το Freedom Convoy. Αντί να προσπαθήσει να αποτρέψει κάτι τέτοιο, ο πρωθυπουργός του Οντάριο Νταγκ Φορντ τους ζήτησε απλώς να είναι ειρηνικοί. "Αν οι άνθρωποι θέλουν να κατέβουν και να διαμαρτυρηθούν, ο Θεός να τους ευλογεί", είπε .


Το Freedom Convoy είναι τεχνικά υψηλότερο σε δημοσκοπήσεις από το Φιλελεύθερο Κόμμα του Καναδά αυτή τη στιγμή. Μια νέα δημοσκόπηση της Abacus Data διαπίστωσε ότι το 32% των Καναδών "έχουν πολλά κοινά με τους διαδηλωτές και το πώς βλέπουν τα πράγματα". Αυτό δεν είναι πολύ, αλλά η τελευταία δημοσκόπηση της Nanos έδειχνε ότι οι Φιλελεύθεροι θα έπαιρναν μόλις 28,2% αν αύριο διεξάγονταν εκλογές. Ένα άλλο ενδιαφέρον συμπέρασμα από τη δημοσκόπηση της Abacus; Από τους υποστηρικτές του Πράσινου Κόμματος, το 57% συμφωνεί με τους φορτηγατζήδες.

Το GoFundMe ανέστειλε τον επίσημο διαδικτυακό έρανο της Freedom Convoy αφού έφτασε τα 10 εκατομμύρια δολάρια . Ο λόγος; "Απαγορεύουμε αυστηρά το περιεχόμενο των χρηστών που αντικατοπτρίζει ή προωθεί συμπεριφορές που υποστηρίζουν τη βία", έγραψε το GoFundMe σε ανακοίνωσή του. Αν είστε υποστηρικτής της αυτοκινητοπομπής, εδώ είναι μάλλον το σημείο που θα αναφέρετε ότι η GoFundMe δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να κάνει κάτι τέτοιο σε προηγούμενες καναδικές διαμαρτυρίες που γκρέμισαν αγάλματα ή χρησιμοποίησαν βαρύ εξοπλισμό για να εγκλωβίσουν ένα μάτσο εργάτες του αγωγού στη μέση του πουθενά εν μέσω ιστορικών πλημμυρών.

Αναμφισβήτητα, ένας πιο σημαντικός αποκλεισμός αυτοκινητοπομπής (τουλάχιστον από οικονομική άποψη) είναι αυτός που εμποδίζει το διασυνοριακό εμπόριο στο συνοριακό πέρασμα Coutts, Alta. Την Τετάρτη το Πρώτο Έθνος Athabasca Chipewyan έβαλε το βάρος του στον αποκλεισμό, ζητώντας από τις αρχές να συλλάβουν τους συμμετέχοντες σύμφωνα με τον νόμο The Critical Infrastructure Defense Act, έναν νόμο της Αλμπέρτα που ψηφίστηκε το 2020 με σκοπό να εμποδίσει μια πρόσφατη έξαρση αποκλεισμών αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρομικών γραμμών υπό την ηγεσία ιθαγενών. " Αν αυτός ο αποκλεισμός οργανωνόταν από ιθαγενείς, δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι οι αρχές θα αντιδρούσαν γρήγορα ," έγραψαν.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΗΓΗ 

ΠΗΓΗ 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις