Γιατί τα ταχύμετρα των αυτοκινήτων αναγράφουν ταχύτητες πολύ μεγαλύτερες του επιτρεπτού ορίου ταχύτητας;

Γιατί τα ταχύμετρα των αυτοκινήτων αναγράφουν ταχύτητες πολύ μεγαλύτερες του επιτρεπτού ορίου ταχύτητας;

Κρίνοντας από τα ταχύμετρα, θα σκεφτόσουν ότι τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα μπορούν εύκολα να φτάσουν τα 160 μίλια ανά ώρα.
Ωστόσο, εκτός και αν είσαι βετεράνος της NASCAR, πιθανώς δεν θα έχεις έρθει ποτέ τόσο κοντά ώστε να πας πραγματικά τόσο γρήγορα. Ας μιλήσουμε τώρα για τις κλήσεις: Στις Η.Π.Α δεν υπάρχει ούτε ένα κομμάτι αυτοκινητοδρόμου που μπορείς
νόμιμα να υπερβείς τα 85 μίλια/ώρα. Επομένως, γιατί οι επιχειρήσεις αυτοκινήτων κατασκευάζουν εξαρχής μοντέλα που μπορούν να διπλασιάσουν αυτή την ταχύτητα;

Λοιπόν, η σύντομη απάντηση είναι ότι «δεν κατασκευάζουν», όπως επισημαίνεται παρακάτω:

Σύμφωνα με το πρώην εκτελεστικό στέλεχος της Nissan Larry Dominique, «Το ογδόντα τοις εκατό των αυτοκινήτων στον δρόμο δεν είναι σχεδιασμένα για και ποτέ δεν θα ξεπεράσουν τα 110 μίλια ανά ώρα», ασχέτως του τι ισχυρίζεται το ταχύμετρό σου. Επιπλέον, τα ελαστικά συνήθως δεν μπορούν να αντέξουν να πιέζονται πάνω από 130 μίλια ανά ώρα.

Τότε γιατί το ταχύμετρο του οικογενειακού σου αυτοκινήτου ή minivan εμφανίζουν υψηλές ταχύτητες που απλά δεν μπορούν να φτάσουν;
2

Υπάρχει ένα μικρό θέμα με το μάνατζμεντ πωλήσεων. Για το ανυποψίαστο κοινό που ψωνίζει για ένα καινούριο όχημα, υψηλότερες μέγιστες ταχύτητες μπορούν να υπονοήσουν δυνατότερους κινητήρες. Κατά συνέπεια, από την προοπτική του μάρκετινγκ, τα υπερβάλλοντα ταχύμετρα έχουν απόλυτη λογική. Αλλά αυτή η πρακτική εξαπάτησης έχει κάποιο κόστος; Φοβούμενη ότι τα διογκωμένα νούμερα θα ενθάρρυναν την απερίσκεπτη οδήγηση, η Διοικητική Ασφάλεια των Εθνικών Αυτοκινητοδρόμων με διευθυντή τον Joan Claybrook κατηύθυνε έναν νέο κανόνα που απαγόρευε τα ταχύμετρα να δείχνουν πάνω από 85 μίλια ανά ώρα το 1979 (αυτό ακυρώθηκε μετά από δύο χρόνια).
Ρίξε μια ματιά σε ορισμένα παλαιότερα ταχύμετρα και μπορεί να παρατηρήσεις ότι ο αριθμός 55 βρίσκεται σε κύκλο. Και αυτό γιατί σε μία αντιπαράθεση το 1974 με τον Ο.Π.Ε.Κ, ο πρόεδρος Νίξον εξέδωσε ως εθνικό όριο ταχύτητας τα 55 μίλια/ώρα το οποίο ήλπιζε ότι θα προωθούσε την αποδοτικότητα καυσίμου. Αν και το συγκεκριμένο μέτρο, ονομαζόμενο Έκτακτη Ανάγκη Διατήρησης της Ενέργειας, θα τροποποιούνταν στα επόμενα χρόνια, τελικά ακυρώθηκε πλήρως μέχρι το 1995.



ΠΗΓΗ 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις