Οι Σκυμμένοι

 Παναγιώτης Νούσιας : Οι Σκυμμένοι

Ζούμε στον κόσμο που

οι πάντες ανταλλάσσουν πληροφορίες μέσα σε μία συνεχή ροή. Μια ροή που ορίζεται ως “βαθιά ικανοποιητική κατάσταση εστιασμένης προσοχής” Αυτό τρόπον τινά, σημαίνει την απόλυτη υποταγή της συνειδητότητας και σωματικότητας στην ηλεκτρονική πληροφορία, καθώς τα ίδια τα σώματα και τα πράγματα θα έχουν νόημα μόνο στον βαθμό που θα ανταλλάσσουν αφηρημένα κομμάτια πληροφορίας.
(Παραπομπή : Άνθρωπος, Ζώο, Μηχανή / Νέες εκδοχές μιας παλιάς σχέσης – Διονύσης Σκλήρης – Antifono.gr)

Η ελευθερία από ποιοτική άρα και άπειρη έννοια ανάγεται σε ποσοτική άρα και πεπερασμένη. Ο αριθμός των επιλογών που προσφέρεται ορίζει και το ποσοστό της ελευθερίας. Το άπειρο της ελευθερίας ως ποσότητα πραγματώνεται αδιαμφισβήτητα στο διαδίκτυο. Έτσι ελεύθερος είναι ο άνθρωπος που έχει να επιλέξει ανάμεσα σε μια πληθώρα επιλογών στο διαδίκτυο αλλά εν τούτοις του είναι πολύ δύσκολο πια να ζήσει δίχως αυτό, γιατί βγαίνει εκτός ροής. Κάθε διακοπή αυτής της ροής παρουσιάζεται ως είδηση από τα ΜΜΕ : Ανάστατοι οι χρήστες του Facebook, καθώς η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης παρουσίασε κάποιο πρόβλημα σήμερα τα πρωί και τέθηκε εκτός λειτουργίας για
περισσότερο από 3 ώρες.

Η προτεραιότητα της πληροφορίας έναντι της συνείδησης και της σωματικότητας οδηγεί σε μία ιδιαίτερη ανθρωπολογία όπου οι ίδιοι οι άνθρωποι ορίζονται και αξιολογούνται ως επεξεργαστές πληροφοριών. Σύμφωνα με αυτή τη θεώρηση τα πάντα είναι αλγόριθμοι, ακόμη και τα συναισθήματα, τα βιώματα ή οι σκέψεις μπορούν να αναχθούν σε αλγόριθμους. Αυτή είναι και η βάση του στοχευμένου και εξατομικευμένου Marketing. Διαφημίσεις μόνο για μένα, σύμφωνα με τις προτιμήσεις και τις επισκέψεις μου στο Διαδίκτυο – Πλέον καταγράφονται και οι πραγματικοί προφορικοί διάλογοι προτείνοντας μου αργότερα ένα προιόν, λ.χ Συζητώ με έναν φίλο για ένα ταξίδι. Τις επόμενες ώρες είναι πολύ πιθανό να μου έρθει ένα ενημερωτικό email για ξενοδοχεία στη περιοχή που σχεδιάζω να πάω, ή κάποια προσφορά αεροπορικών εισιτηρίων.

Ο άνθρωπος κατασκευάζεται «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν» της ψηφιακής τεχνολογίας που έχει ο ίδιος παραγάγει.
Στο Διαδίκτυο, ο άνθρωπος εθίζεται στο να ανάγεται ο ίδιος σε ιδιότητες, τις οποίες οι αλγόριθμοι ψηφιακών εφαρμογών μπορεί να
γνωρίζουν καλύτερα και από τον ίδιο. Οι αλγόριθμοι εξασφαλίζουν την πολύ μεγάλη ακρίβεια της εξατομίκευσης,
Ο σύγχρονος ψηφιακός άνθρωπος είναι ακριβώς αυτός που έχει σμιλεύσει τα ιδιαίτερα γούστα του έως εσχάτου βαθμού λεπτομέρειας.

Ο χρήστης των Social Media παρουσιάζει τον εαυτό του κατά έναν iδανικό τρόπο και δημιουργεί αυτό που λέγεται « περσόνα » υπακούοντας στις προσταγές της εποχής.
Η περσόνα κινείται σε μια ψευδή φαντασιακή κοινωνικότητα και ζητά τις εικόνες των ανθρώπων αντί τους ίδιους τους ανθρώπους.

Τα Social Media είναι ο χώρος όπου μεταδίδονται μαζικώς συγκεκριμένες βιωματικές εμπειρίες από την καθημερινότητά των ανθρώπων, επιμένοντας στα ιδιαίτερα διδάγματα που μπορούμε να αποκομίσουμε από αυτές. Tα «βιωματικά posts» είναι διαμεσολαβημένα από τη σχετικότητα της οπτικής του ανθρώπου, και τον μικρό ή μεγάλο ναρκισσισμό του, καθώς εκτίθεται στην «αγορά» των likes ζητώντας την επαλήθευση του βιώματος τους από τους άλλους.

Το πρότυπο περσόνας που προβάλλεται και κυριαρχεί επικαλείται την ελευθερία σε κάθε της έκφραση ( Ελευθερία του λόγου, σεξουαλική απελευθέρωση, ελευθερία έκφρασης κτλ..), είναι όμορφη, γυμνασμένη, έξυπνη, φιλοσοφημένη, πολλές φορές εικονικά θρησκευόμενη με selfie από την Ανάσταση και τον επιτάφιο, είναι περιζήτητη στις παρέες, διασκεδάζει διαρκώς, έχει εμπειρίες, δεν έχει αναστολές, είναι πολυδιάστατη, και πάντα επικαλείται την αγάπη με ρητά και αποφθεύγματα, ενώ είναι απογοητευμένη από τους ανθρώπους και τον κόσμο.
Με λίγα λόγια πρόκειται για την απόλυτη sexy περσόνα που επειδή είναι τέλεια αναζητά και το τέλειο.. ενώ στη πραγματικότητα ψάχνει αλλά και
προσφέρει την ηδονή μιας ψευδούς κοινωνικής αποδοχής, μέσω μιας οθόνης. Αποτελεί ένα είδος παυσίπονου στην εκκωφαντική
έλλειψη Αγάπης στη ζωή της.
Στη δυστυχία της.
Στη τραγωδία της.

Είναι ένα είδος Πλατωνικού αυτοερωτισμού, ένας ψηφιακός αυνανισμός, αφού δεν υπάρχει φυσική σωματική επαφή, αλλά με το παράδοξο, η προσοχή να εστιάζεται μονάχα στη σωματικότητα των φωτογραφιών. Τροφοδοτείται η φαντασία διά τη ύλης και πετυχαίνετε η απόδραση από τον κόσμο προς μια άλλη πραγματικότητα.
Προσέξτε όμως, δε σχετίζεται με την Πλατωνική απόδραση προς το Θείο και ακατάληπτο αλλά πρόκειται για μια βαθύτερη εισχώρηση προς στον υλικό κόσμο. Ο Πλάτωνας θα το απεικόνιζε ως ένα σπήλαιο μέσα στο σπήλαιο.

Αναρωτιόμαστε όλοι μας για ποιον λόγο οι άνθρωποι δέχονται άκριτα κάθε τι που σχετίζεται με τη ζωή τους. Για ποιον λόγο παρατηρείται πνευματικός και μορφωτικός μαρασμός. Είναι το σύγχρονο ανδροειδές ανθρώπινο είδος με όλες του τις αισθήσεις να είναι στραμμένες νυχθημερόν στο λογισμικό Android. Τυχαίο ;;;

Είναι τα ανδροειδή ζομπι android.

Είναι η γενιά των Σκυμμένων.
Η μετεξέλιξη των Προσκυνημένων.

Πρόσφατα διάβασα αναλύσεις για τους λόγους της μη παραγωγής καλών Ελλήνων παιχτών μπάσκετ.
Η απάντηση είναι απλή… Γιατί οι αλάνες που εμείς μεγαλώσαμε αφήνοντας τα κόκκαλα μας εκεί καθημερινά και με τους περισσότερους από εμάς να παίζουμε σε υψηλό επίπεδο, σήμερα είναι άδειες.
Τα παιδιά παίζουν μπάσκετ στο playstation και βγάζουν το μόριο τους φωτογραφία για να το στείλουν σε κάποια γκομενίτσα.

Οι αλυσίδες μας είναι οι ηλεκτρονικές συσκευές και το internet. Είναι το δίκτυο μέσω του οποίου μας ελέγχουν.
Ποιος είναι ικανός να αρνηθεί το Internet ;;; Και μόνο στην ιδέα, το βλέπω, σας πιάνει τρόμος. Μέχρι και οι μη κοσμικοί καλόγεροι έχουν κινητό με ίντερνετ.
Δίχως ίντερνετ μεταμορφώνεσαι σε φάντασμα. Δεν υπάρχεις.
Είναι το σύγχρονο “Νεκρός για τον κόσμο”. Δε χρειάζεται να καταφύγεις στις ερημιές αλλά να πατήσεις ένα κουμπί.
Κλείσε το Facebook και θα καταλάβεις πόσους φίλους έχεις. Όταν το κινητό σου θα χτυπάει μόνο από την εταιρία πάροχο για κάποιο ενημερωτικό sms.

Ποιος θα είχε το θάρρος να συμμετάσχει σε μια μεγαλειώδη συγκέντρωση όπου οι μετέχοντες θα κατέστρεφαν επιδεικτικά όλες τις ηλεκτρονικές τους συσκευές ; Ποιο κέντρο εστίασης έχει το θάρρος να απαγορεύσει τη χρήση ίντερνετ και κινητού τηλεφώνου από τους πελάτες του ; Ποιος διευθυντής σχολείου θα έπαιρνε τα κινητά όλων των μαθητών με την είσοδο τους στο σχολείο ;; Ποιος πνευματικός βάζει κανόνα τη μη χρήση Social Media σε ένα ζευγάρι ;; Ποια μητρόπολη ή ποιος σύλλογος ψυχολόγων διοργανώνει ημερίδες και ομιλίες για την εξάρτηση των Social Media και του Ιντερνετ ;; Ποιος υπουργός παιδείας διοργανώνει ενημερώσεις στα σχολεία ;
Ποιοι θα συνυπόγραφαν μηνυτήρια αναφορά έναντι της Google και των Social Media για ψυχικές βλάβες και καταστροφή του κοινωνικού ιστού ;

Ποιοι θα οργάνωναν κινητοποιήσεις έναντι των εταιριών παρόχων ίντερνετ για αισχροκέρδεια και για δημιουργία εξάρτησης από τους χρήστες.

Η απάντηση είναι ΚΑΝΕΙΣ.
Γιατί οι αλυσίδες μας αρέσουν.
Ο άνθρωπος δεν αντέχει την ελευθερία. Δε γνωρίζει τι να τη κάνει. Τη φοβάται.
Και ποιο φοβικό πλάσμα από τον σκυμμένο δεν υπάρχει.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΗΓΗ

Σχόλια

  1. Τα πράγματα είναι αρκετά πιο απλά, χωρίς όλες αυτές τις δραματοποιήσεις, επίσης οι αναφορές στον Πλάτωνα δεν σημαίνουν αυτόματα και γνώση του έργου του, διότι τότε θα γνωρίζαμε πως είναι θέμα παιδείας και όλοι αυτοί οι ΄σκυμμένοι, ραγιάδες κλπ.΄ είναι απλώς αδαείς και λόγω εξέλιξης της τεχνολογίας κάποιοι επιτήδειοι βρήκαν ευκαιρία να προκαλέσουν την καταστροφή όλων μας, γιατί και οι ίδιοι είναι αστοιχείωτοι σε υπερθετικό βαθμό με σκονάκια.

    Πῦρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε δύο τρείς διαφορετικές περιπτώσεις που τόλμησα και είπα σε γονείς, παππούδες και γιαγιάδες νηπίων, να μην χαίρονται που τα παιδιά τους παίζουν τα τάμπλετ στα δάκτυλα, διότι αυτά είναι φτιαγμένα για το μέσο ηλίθιο, απλά δεν μου ξαναμιλησαν..
    sta.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις