Ο Μεγαλύτερος Έλληνας ΦυσικοΜαθηματικός των νεοτέρων χρόνων !!!!

Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο και κείμενο που λέει "Ο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή (Βερολίνο, 13 Σεπτεμβρίου 1873 -Μόναχο, 2 Φεβρουαρίου 1950) ήταν κορυφαίος σύγχρονος Έλληνας μαθηματικός που διακρίθηκε σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο Καραθεοδωρή ήταν γνωστός εκτός Ελλάδας ως Constantin Carathéodory και συχνά αναφέρεται (Λανθασμένα) ως Καραθεοδωρής. Το επιστημονικό έργο του Κωνσταντίνου Καραθεοδωρή επεκτείνεται σε πολλούς τομείς των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Αρχαιολογίας. Είχε σημαντικότατη συνεισφορά ιδιαίτερα στους τομείς της πραγματικής ανάλυσης, συναρτησιακής ανάλυσης και θεωρίας μέτρου και ολοκλήρωσης."
 
“Ο πατέρας μου ήταν Έλληνας
Η Δέσποινα Ροδοπούλου- Καραθεοδωρή, κόρη του Κωνσταντίνου Καραθεοδωρή, διηγείται τις παρακάτω αναμνήσεις της:
 
"Έζησα μικρή στο Γκέτιγκεν. Κάποια μέρα η μητέρα είπε σ’ εμένα και στον αδελφό μου, τον Στέφανο, ότι θα πάμε ένα μακρινό ταξίδι σε μια ωραία πόλη που την έλεγαν Σμύρνη. Εγκατασταθήκαμε σε ένα ωραίο σπίτι στη συνοικία Μπουζά. Για να τελειοποιήσω τα ελληνικά μου ο πατέρας μ’ έγραψε σ’ ένα ελληνικό Δημοτικό Σχολείο της Σμύρνης. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι ο δάσκαλος είπε στον πατέρα μου: “Δεν μπορώ να βάλω την κόρη ενός Καραθεοδωρή στην Α΄τάξη. Θα τη βάλω στη Β΄” Έτσι λοιπόν πήδηξα, ελέω Καραθεοδωρή, μια τάξη. Θυμάμαι τις βόλτες που κάναμε η μητέρα μου, ο αδελφός μου κι εγώ στην ωραία προκυμαία της Σμύρνης. Εντύπωση μου έκανε ο σεβασμός και η αγάπη που έδειχνε ο κόσμος στη μητέρα και στον πατέρα μου. Μια μέρα ο πατέρας μας είπε θορυβημένος ότι θα πηγαίναμε στη Σάμο για… εκδρομή και ότι θα μέναμε σ’ ένα σπίτι που είχε νοικιάσει. Έτσι κι έγινε. Μετά τρεις ημέρες έπεσε στα χέρια των Τούρκων η Σμύρνη. Ο πατέρας μου έφυγε από τους τελευταίους…
 
Ο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή ήταν ένας ευσεβής χριστιανός. Κάθε Κυριακή πηγαίναμε στην εκκλησία, στον ελληνορθόδοξο ναό του Αγίου Γεωργίου του Μονάχου. Ο πατέρας μου ήταν Έλληνας. Αγαπούσε την πατρίδα. Και λέγοντας πατρίδα εννοώ τη Μεγάλη Ελλάδα, όπως την είχε φανταστεί το γένος Καραθεοδωρή. Στο σπίτι μιλούσαμε μόνο ελληνικά. Ο πατέρας μας μιλούσε μ’ ενθουσιασμό για την Αρχαία Ελλάδα. Αισθανόταν υπερήφανος που ήταν Έλληνας.
 
Μια καλοκαιρινή ημέρα του 1932 καθόμασταν στη βεράντα του σπιτιού μας στο Μόναχο, όταν ήρθε μια τσαλακωμένη επιστολή από το υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας. Η επιστολή αυτή, την οποία υπέγραφε ένας διοικητικός υπάλληλος, πληροφορούσε τον πατέρα μου ότι από 26-7-1932 παύεται από τη θέση του κυβερνητικού επιτρόπου των Πανεπιστημίων Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Θυμάμαι ότι ο διορισμός του στη θέση αυτή είχε την υπογραφή του Ελευθερίου Βενιζέλου. Η απόλυσή του από την κυβέρνηση του Αλεξάνδρου Παπαναστασίου είχε την υπογραφή ενός γραμματέως γ΄. Ο πατέρας στενοχωρήθηκε πολύ, γιατί αφιλοκερδώς βοηθούσε πάντα το ελληνικό κράτος.
 
 
 
 
 
 
 
 1η δημοσίευση από την Maria Fragkou
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Σχόλια

  1. Η κόρη του Δέσποινα ήταν παντρεμένη με τον πολιτικό Δ. Ροδόπουλο.

    Στα μέσα της δεκαετίας του ΄50 – ο σύζυγος ήταν ο τότε πρόεδρος της Βουλής – επισκέφτηκαν την κατοικία τους, κατόπιν συνεννόησης με τον πολιτικό, κάποιοι κύριοι, προερχόμενοι από το εξωτερικό και παρέλαβαν ένα σύγγραμμα του Καραθεοδωρή – έναν δερμάτινο βιβλιόδετο τόμο - με πρόθεση, όπως είπαν στην κόρη του, να «τον μελετήσουν» επιστήμονες του ξένου πανεπιστημίου, του οποίου απεσταλμένοι ήταν.. έτσι είπαν….

    Η κόρη τον παρέδωσε όλο χαρά, διότι πίστεψε ότι το έργο του πατέρα της, εξακολουθούσε να αποτελεί αντικείμενο μελέτης, λόγω της πραγματικά μεγάλης αξίας του. Ο τόμος επιστράφηκε μετά από κάποιο διάστημα.

    Κάποια χρόνια μετά, ζητήθηκε από Έλληνα επιστήμονα ο συγκεκριμένος τόμος προς μελέτη. Λύνοντας τα κορδόνια και ανοίγοντας τον τόμο, διαπίστωσε ότι όλες οι σελίδες ήταν κενές…

    ΖΕΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όταν δεν μπορούν να κάψουν βιβλιοθήκες και να υπεξαιρέσουν συγγράμματα μεγάλων του πνεύματος χωρίς φυσικούς κληρονόμους, απλά «λευκαίνουν» τις σελίδες βιβλίων που αποδεικνύουν ότι τα «δικά τους μεγάλα μυαλά» είναι νανάκια..

    Όμορφος κόσμος, καμπαλικός, σιωνιστικά πλασμένος…

    ΖΕΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις