ΚΛΕΙΝΕΙ Η ΕΡΥΘΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ


Η Ερυθρά Θάλασσα είναι πλέον σε μεγάλο βαθμό κλειστή για την κυκλοφορία, επηρεάζοντας 8,8 εκατομμύρια bpd ημερήσιας διαμετακόμισης πετρελαίου και σχεδόν 380 εκατομμύρια τόνους καθημερινής διαμετακόμισης φορτίου. Η παγκόσμια κίνηση τώρα θα αναδρομολογηθεί γύρω από το Cape of Good Hope, προσθέτοντας κατά μέσο όρο 40% στην απόσταση ταξιδιού και ακόμη περισσότερο σε έξοδα.

Το μερίδιο αγοράς συλλογικών σκαφών της MSC, της Hapag Lloyd και της Maersk - καθεμία από τις οποίες είναι πρόσφατα θύματα πειρατείας και αποφάσισαν να αναστείλουν εντελώς τα ταξίδια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας - είναι περίπου το 40% του παγκόσμιου εμπορίου φορτίου. Οι χρόνοι διέλευσης από την Ασία στη Μεσόγειο ήταν σε ένα κατώφλι τον περασμένο μήνα και τώρα αναμένεται να αυξηθούν σε επιπλέον 10-14 ημέρες.

Εν τω μεταξύ, οι παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές αντιμετωπίζουν πρόσθετους κινδύνους στο δυτικό ημισφαίριο, καθώς οι συνθήκες ξηρασίας μαστίζουν τη διώρυγα του Παναμά.

Η Sue Terpilowski του Chartered Institute of Logistics and Transport, που εκπροσωπεί εταιρείες που ασχολούνται με τις αλυσίδες εφοδιασμού, είπε στο BBC για την πιθανή αύξηση του κόστους μετά την αναστολή των δραστηριοτήτων στην περιοχή από τέσσερις από τις πέντε κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο: «Είναι ασφάλεια για το πλήρωμα, για το ίδιο το πλοίο και επίσης ασφαλιστήρια συμβόλαια. Τα ασφάλιστρα ανεβαίνουν τώρα στα ύψη αν μπορούν να ασφαλιστούν καθόλου, επομένως θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στα επίπεδα των αποθεμάτων, στο κόστος και σε ολόκληρη τη δυναμική των αλυσίδων εφοδιασμού».

Η επιτάχυνση της απο-παγκοσμιοποίησης οδηγεί σε ένα κύμα αβεβαιότητας κατά μήκος των μεγάλων παγκόσμιων θαλάσσιων διαδρομών και των εξόδων μεταφοράς.














ΠΗΓΗ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις