Οι Ρώσοι μέσω του Ι.Σαββίδη πήραν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Στα χέρια των Ρώσων βρίσκεται πλέον ο ΟΛΘ, έναντι 231,9 εκατομμυρίων ευρώ μέσω του σχήματος της Deutsche Invest Equity Partners (DIEP), όπου συμμετέχει και ο Ιβάν Σαββίδης,
Σημαντικά
βελτιωμένη προσφορά (μεγαλύτερη του 10% διαφορά από τον δεύτερο)
υπέβαλε η ένωση των εταιρειών "Deutsche Invest Equity Partners GmbH",
"Belterra Investments Ltd." του ομίλου Ιβάν Σαββίδη και "Terminal Link
SAS" του γαλλικού ομίλου CMA CGM, για την απόκτηση του 67% του
Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε., όπως ανακοίνωσε σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ.
Αυτό σημαίνει ότι παίρνει τον έλεγχο του ΟΛΘ.
Το
Ταμείο κάνει λόγο για "εξέλιξη – ορόσημο για το ΤΑΙΠΕΔ, το πρόγραμμα
αποκρατικοποιήσεων του ελληνικού δημοσίου και την Βόρεια Ελλάδα" και
σημειώνει:
"Η βελτιωτική δεσμευτική προσφορά προβλέπει την
καταβολή τιμήματος ύψους Ευρώ Διακοσίων Τριάντα Ενός Εκατομμυρίων
Εννιακοσίων Είκοσι Έξι Χιλιάδων (€231.926.000), για την απόκτηση του 67%
της εταιρείας ΟΛΘ Α.Ε. Κατά την αξιολόγηση της βελτιωτικής οικονομικής
προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ έλαβε υπόψη καθεμία από τις αποτιμήσεις, τις οποίες
εκπόνησαν δύο (2) διαφορετικοί αποτιμητές για τον ΟΛΘ Α.Ε. και
ανακήρυξε την ανωτέρω ένωση ως πλειοδότη.
Η
συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε €1,1 δισ. και περιλαμβάνει,
μεταξύ άλλων, την ανωτέρω προσφορά των €231.926.000, υποχρεωτικές
επενδύσεις ύψους €180 εκατ. την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα
έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα
παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.),
αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των €170 εκατ. Στο συνολικό ποσό
λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από
το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι
εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη
της παραχώρησης το 2051.
Η
εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης,
τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας και της χώρας
συνολικά.
Ο φάκελος του διαγωνισμού θα
υποβληθεί τις προσεχείς εβδομάδες στο Ελεγκτικό Συνέδριο για
προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί
μετά από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Η
ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις
αρμόδιες αρχές και την ικανοποίηση ορισμένων περαιτέρω προϋποθέσεων που
προβλέπονται στη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών.
Η
Morgan Stanley και η Τράπεζα Πειραιώς ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί
σύμβουλοι, οι Freshfields Bruckhaus Deringer LLP και Αλεξίου –
Κοσμόπουλος Εταιρεία Δικηγόρων ενήργησαν ως νομικοί σύμβουλοι, οι
Hamburg Port Consulting (HPC) και Marnet ενήργησαν ως τεχνικοί
σύμβουλοι, για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Ο
γαλλικός όμιλος της CMA-CGM είναι ο τρίτος παγκοσμίως σε δυναμική και
είναι συμφερόντων της οικογενείας Σαντέ. Μαζί με τις θυγατρικές του,
μεταφέρει πάνω από 18 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Ο Όμιλος
δραστηριοποιείται στην διαχείριση Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων-terminals
μέσω των θυγατρικών, CMA Terminals και Τerminal Link.
Το
2016, η CMA-CGM αγόρασε την εκ Σιγκαπούρης ναυτιλιακή εταιρεία NOL, που
μεταφέρει containers για 2,4 δισ. δολάρια, ενισχύοντας σημαντικά την
θέση του Ομίλου στην παγκόσμια αγορά και ανέβηκε στην πρώτη θέση στις
εμπορικές γραμμές του Ειρηνικού.
Με την απόκτηση
της ασιατικής NOL, ο όμιλος CMA-CGM έχει στόλο από 536 πλοία, εξυπηρετεί
τα 420 από τα 521 εμπορικά λιμάνια του κόσμου με περισσότερες από 200
γραμμές. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αγγίζει τα 22 δισ. δολάρια.
Η
CMA CGM είναι ένα από τα τέσσερα μέλη της Συμμαχίας των τεσσάρων
μεγάλων ναυτιλιακών στη μεταφορά containers, της OCEAN Alliance, που
ενεργοποιείται μέσα στο 2017. Μέλη της OCEAN Alliance είναι η Cosco, η
Evergreen και η Orient Overseas.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου