ΝΑ ΜΕΙΝΕΤΕ ΗΣΥΧΟΙ
Βρισκόμαστε στην 5η ημέρα του Πανελλήνιου Ανοιχτού Διαγωνισμού Αλίευσης Λαγοκέφαλου και βλέπουμε διάφορες εντυπωσιακές φωτογραφίες που όπως πάντα προηγούνται των ενημερωτικών και ειδησεογραφικών sites.
Και όπως πάντα επίσης, οι ιδιώτες και επαγγελματίες προηγούνται του Κράτους, ακόμα και στην υλοποίηση ευεργετικών δράσεων. Καμμία επίσημη δήλωση ακόμα στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, κανένα σχετικό δελτίο τύπου, κανένα "endorsement" που λεν και στο "Μεγάλο Μήλο", δηλαδή καμμία επίσημη υποστήριξη από τον Υπουργό ή ενθάρρυνση γι' αυτήν την αυθόρμητη και εθελοντική ενέργεια.
"Σύμφωνα με πληροφορίες" βέβαια, το Υπουργείο επεξεργάζεται ολοκληρωμένο σχέδιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος, με άγνωστο όμως χρονικό ορίζοντα και ουδεμία ενημέρωση επ' αυτού.
Η πρώτη και μεγαλύτερη απορία που προκύπτει και από τις εικόνες αλλά και από την ανάγνωση της προετοιμασίας του μεγάλου ολοκληρωμένου υπουργικού σχεδίου, είναι αν υπάρχει και ολοκληρωμένη πρόβλεψη για την βέλτιστη διαχείριση του τοξικού αλιεύματος. Θα καταστραφεί σε υψικαμίνους ή θα εξευρεθεί λύση για αξιοποίηση της βιομάζας;
Άραγε έχουν προσκληθεί χημικοί και επιστήμονες από αυτούς που διαθέτει η χώρα κατά χιλιάδες, να βρουν μια λύση για την καλύτερη αξιοποίηση μιας (κατ' αρχήν) τοξικής βιομάζας;
Για παράδειγμα ψάχνοντας είδα πως στην Αμερική, το κυνήγι του εισβολικού Λεοντόψαρου αξιοποιείται από την εταιρεία "Inversa Leathers" με τον καθαρισμό του δέρματος των ψαριών και την χρήση τους σε ακριβά δερμάτινα είδη (τσάντες, πορτοφόλια, ζώνες κλπ).
Δεν ξέρω αν ο λαγοκεφαλος μπορεί να αξιοποιηθεί κατ' αυτόν τον τρόπο, αλλά διαβάζω για το πρόγραμμα LagoMeal του ΕΛΚΕΘΕ σε συνεργασία με το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος και την εταιρεία ΝΑΥΣ για την απενεργοποιηση της τετραδοτοξίνης από τους ιστούς του ψαριού και την χρήση του ως ιχθυάλευρο, δηλαδή τροφή για άλλα καλλιεργουμενα αλιεύματα, με ασφαλή τρόπο.
Σε μια περίοδο που θα έπρεπε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να σπάει συνεχώς την μονοτονία της επικαιρότητας με ειδήσεις για το θέμα, πριν αυτό φτάσει να απασχολεί ΚΑΙ το Υπουργείο Τουρισμού, επικρατεί σιγή και απραξία.
Ομολογώ πως έπρεπε να ψάξω το όνομα του Υπουργού για να θυμηθώ ποιος είναι. Θυμήθηκα (αφού το διάβασα) πως είναι ο "αεικίνητος" και "ενεργητικότατος" Μαργαρίτης Σχοινάς, ο πρώην Επίτροπος ΕΕ για την Διατήρηση του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής, επί της θητείας του οποίου, τα ισλαμικά τεμένη αυξήθηκαν καθέτως, οι σφαγές πολιτών από εισαγόμενους επίσης και γενικά κατέρρευσε ένα σημαντικό μέρος της Ευρωπαϊκής Κουλτούρας.
Μένω ήσυχος.


Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου