Το μοναδικό μνημείο του Σοβιετικού Στρατιώτη, που υπάρχει στο Αφγανιστάν
Το μοναδικό μνημείο
του Σοβιετικού Στρατιώτη, που υπάρχει στο Αφγανιστάν και φυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού από τους ντόπιους (δεν τολμάνε ούτε οι Μοτζαχεντίν να το ακουμπήσουν!) είναι αυτό, του Σοβιετικού στρατιώτη Σεργκέι Μαλίγκιν.Ήταν οδηγός στρατιωτικού φορτηγού και μετέφερε το φορτίο του από το στενό πέρασμα του Σαλάνγκ.
Η τοποθεσία ήταν επικίνδυνη, καθώς η περιοχή ήταν ορεινή και τα σοβιετικά φορτηγά δέχονταν συχνά τα πυρά των ισλαμιστών.
Πολλοί σοβιετικοί οδηγοί και στρατιώτες είχαν χάσει την ζωή τους στην περιοχή εκείνη, αλλά ο Σεργκέι δεν πέθανε από εχθρικά πυρά.
Το 1985, βγαίνοντας από το τούνελ με το φορτηγό του, αντίκρυσε ένα λεωφορείο φορτωμένο με πιτσιρίκια Αφγανάκια να έρχεται κατά πάνω του.
Το πέρασμα ήταν πολύ στενό: δεν χωρούσε και τα δύο οχήματα.
Είχε δευτερόλεπτα, για να κρίνει, για να βάλει στην ίδια ζυγαριά την ζωή του και τις ζωές δεκάδων παιδιών.
Ε, απ' ό,τι φαίνεται - ήταν αρκετά.
Κατηύθυνε το φορτηγό του πάνω στον βράχο, μπροστά από τον οποίο στήθηκε αργότερα το μνημείο του.
Τα πιτσιρίκια σώθηκαν.
Το συλλογικό μπήκε πάνω από το ατομικό.
Αθάνατος!


Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου