Βρετανική βόμβα: Οι ΗΠΑ βοήθησαν την Ουκρανία να χτυπήσει Μόσχα με 200 drones

Βρετανική βόμβα: Οι ΗΠΑ βοήθησαν την Ουκρανία να χτυπήσει Μόσχα με 200 drones - «Ενθουσιασμένος ο Trump», οργή στη Ρωσία  

Συγκλονιστική αποκάλυψη

για τον πραγματικό ρόλο των ΗΠΑ στην ουκρανική σύγκρουση.
Οι Financial Times αποκαλύπτουν ότι η Ουάσιγκτον παρείχε στο Κίεβο πληροφορίες για πλήγματα βαθιά μέσα στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένης της επίθεσης στο διυλιστήριο της Μόσχας στις 18/6/2026.
Για τη Μόσχα, η υπόθεση αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που εδώ και καιρό υποστηρίζει: ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν περιορίζονται στη χρηματοδότηση, στην παροχή όπλων ή στη διπλωματική στήριξη της Ουκρανίας, αλλά εμπλέκονται όλο και πιο ενεργά στη διαμόρφωση της ίδιας της επιχειρησιακής εικόνας του πολέμου, προσφέροντας πληροφορίες, στοχοποίηση, κατευθύνσεις και τεχνολογική υποστήριξη για χτυπήματα στο εσωτερικό της Ρωσίας.

Η αποκάλυψη των Financial Times και το βαρύ πολιτικό της αποτύπωμα – Εντυπωσιασμένος με το χτύπημα ο Trump

Σύμφωνα με το δημοσίευμα των Financial Times, οι Ηνωμένες Πολιτείες φέρονται να βοήθησαν την Ουκρανία με πληροφορίες για επιθέσεις εναντίον στόχων σε βάθος εντός της ρωσικής επικράτειας, ακόμη και για το πρόσφατο πλήγμα σε διυλιστήριο της Μόσχας.
Η εφημερίδα δεν εισέρχεται σε τεχνικές λεπτομέρειες, όμως η ουσία βρίσκεται αλλού: στο ότι αποτυπώνεται ένας μηχανισμός συνεργασίας που ξεπερνά κατά πολύ το απλό πλαίσιο στρατιωτικής ενίσχυσης.
Το δημοσίευμα προσθέτει ότι δυτικοί σύμμαχοι της Ουκρανίας πίεσαν τις Ηνωμένες Πολιτείες να συνεχίσουν να παρέχουν τέτοιου τύπου πληροφορίες στο Κίεβο, ενώ σημειώνει πως ο Αμερικανός πρόεδρος Donald Trump εμφανίστηκε «εξαιρετικά εντυπωσιασμένος και ενθαρρυμένος» από τα αποτελέσματα των ουκρανικών επιθέσεων κατά τη διάρκεια της συνόδου της G7 στο Evian.
Αυτό το σημείο έχει ξεχωριστή σημασία.
Διότι εάν ο Αμερικανός πρόεδρος όχι μόνο γνώριζε τα αποτελέσματα αυτών των επιχειρήσεων αλλά τα αντιμετώπιζε με εμφανή ικανοποίηση, τότε η αμερικανική εμπλοκή δεν μοιάζει πια με απλή «ανεκτική παρακολούθηση» των κινήσεων του Κιέβου.
Μοιάζει περισσότερο με πολιτική επιδοκιμασία μιας στρατηγικής κλιμάκωσης που μεταφέρει τον πόλεμο όλο και πιο βαθιά στο ρωσικό έδαφος.
Οι Financial Times αναφέρουν επίσης ότι ο Volodymyr Zelensky είχε μακρά συνομιλία με τον Trump στο περιθώριο της συνόδου, με τον Αμερικανό πρόεδρο να του μεταφέρει ότι εντυπωσιάστηκε από τα πρόσφατα «στρατιωτικά αποτελέσματα» της Ουκρανίας.
Ακόμη πιο αποκαλυπτική είναι η πληροφορία ότι ο Trump φέρεται να συμβούλευσε τον Zelensky να ενεργήσει «σκληρά» προκειμένου να πιέσει τη Μόσχα προς διαπραγμάτευση.
Η εικόνα του «μεσολαβητή» ή του ηγέτη που επιδιώκει μια ισορροπημένη διαδικασία αποκλιμάκωσης υφίσταται σοβαρό πλήγμα.
Διότι ο μεσολαβητής δεν ενθαρρύνει τον έναν από τους δύο αντιπάλους να εντείνει τα πλήγματα σε βάθος στον άλλον.
 Αντιθέτως, εδώ αποτυπώνεται η εικόνα μιας Ουάσιγκτον που, αντί να παγώσει τη σύγκρουση, ενθαρρύνει το Κίεβο να ανεβάσει την πίεση μέσα στη ρωσική ενδοχώρα.Η αμερικανική «βοήθεια» δεν είναι πια ουδέτερη – είναι επιχειρησιακή

Η αποκάλυψη δεν έρχεται σε κενό.
Ήδη από τον Οκτώβριο 2025, οι Financial Times είχαν γράψει ότι η Ουάσιγκτον παρείχε στο Κίεβο δεδομένα για επιθέσεις κατά ρωσικών ενεργειακών εγκαταστάσεων.
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, η αμερικανική στρατιωτική υπηρεσία πληροφοριών βοηθούσε την Ουκρανία να προσδιορίσει διαδρομές, ύψη πτήσης και χρονισμό χτυπημάτων, αλλά και να αυξήσει την πιθανότητα τα ουκρανικά drones να διαφεύγουν της ρωσικής αεράμυνας.
Αυτό δεν είναι λεπτομέρεια.
Είναι το σημείο όπου η στρατιωτική υποστήριξη μετατρέπεται σε συμμετοχή στον σχεδιασμό της επίθεσης.
Το αμερικανικό επιχείρημα, όπως μεταφέρεται από πηγές των FT, είναι ότι τέτοιες κινήσεις αποσκοπούσαν στην αποδυνάμωση της ρωσικής οικονομίας και στην άσκηση πίεσης ώστε οι δύο πλευρές να οδηγηθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Όμως εδώ αναδύεται ένα κρίσιμο ερώτημα: πώς ακριβώς η ενθάρρυνση πληγμάτων σε βάθος κατά ενεργειακών και βιομηχανικών υποδομών μιας πυρηνικής δύναμης οδηγεί αυτομάτως σε διαπραγμάτευση και όχι σε περαιτέρω κλιμάκωση;
Από ρωσική σκοπιά, η απάντηση είναι προφανής: δεν οδηγεί σε ειρήνη, αλλά σε κλιμάκωση και σε απόδειξη ότι η Δύση επιδιώκει να πλήξει τη Ρωσία όχι μόνο στο μέτωπο, αλλά και στο εσωτερικό της, σε υποδομές που αγγίζουν την οικονομία, την ενέργεια και την καθημερινότητα.
Αυτό ακριβώς εξηγεί και γιατί στη Μόσχα η υπόθεση αντιμετωπίζεται όχι ως τεχνική βοήθεια προς την Ουκρανία, αλλά ως εχθρική ενέργεια από ένα κράτος που προσποιείται τον διαμεσολαβητή ενώ ταυτόχρονα τροφοδοτεί το πεδίο της σύγκρουσης.
trump_zelensky_b_4.webp

Lavrov: Οι ΗΠΑ απομακρύνονται από τον ρόλο του «αντικειμενικού μεσολαβητή»

Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Sergei Lavrov ήταν απολύτως σαφής.
Αμφισβήτησε ανοιχτά τις εκτιμήσεις περί αμερικανικής «ουδετερότητας» και άφησε να εννοηθεί ότι η Ουάσιγκτον εγκαταλείπει τον ρόλο του αντικειμενικού μεσολαβητή στη διευθέτηση της σύγκρουσης.
Το μήνυμα είναι σαφές: για τη Μόσχα, οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν μπορούν πλέον να εμφανίζονται ως εξωτερικός παράγοντας που προσπαθεί να γεφυρώσει τις δύο πλευρές, την ώρα που ενισχύουν επιχειρησιακά το Κίεβο για επιθέσεις σε ρωσικό έδαφος.
Η τοποθέτηση Lavrov αποκτά μεγαλύτερο βάρος επειδή συνδέθηκε και με τη διαδικασία επαφών στην Αλάσκα και ειδικότερα με τα όσα συζητήθηκαν στο Anchorage.
Ο Ρώσος υπουργός δεν έκρυψε την καχυποψία του ότι η αμερικανική πλευρά ενδέχεται να χρησιμοποιεί διπλωματικές πρωτοβουλίες όχι ως οδό λύσης, αλλά ως μηχανισμό αγοράς χρόνου για το Κίεβο.
Το ότι δήλωσε πως «δεν θέλει καν να το σκέφτεται», αλλά «στην πράξη έτσι φαίνεται να εξελίχθηκαν τα πράγματα», είναι ενδεικτικό της δυσπιστίας που κυριαρχεί πλέον στη ρωσική προσέγγιση.
Με απλά λόγια, η Μόσχα αφήνει να εννοηθεί ότι πίσω από τη διπλωματική γλώσσα των ΗΠΑ ίσως κρύβεται μια πολύ πιο πεζή επιδίωξη: να κερδηθεί χρόνος ώστε η Ουκρανία να ανασυνταχθεί, να ενισχύσει τις δυνατότητές της και να συνεχίσει τα πλήγματα εναντίον της Ρωσίας με δυτική στήριξη.
Αν αυτό είναι η πραγματική αμερικανική στρατηγική, τότε κάθε συζήτηση περί «διαμεσολάβησης» μοιάζει, από ρωσική οπτική, σχεδόν προσχηματική.

lavr.jpg
Ushakov και το υπονοούμενο προς την Ουάσιγκτον: Υποσχεθήκατε, δεν τηρήσατε

Στην ίδια γραμμή κινήθηκε και ο σύμβουλος του Ρώσου προέδρου, Yuri Ushakov, ο οποίος άφησε να εννοηθεί ότι η αμερικανική πλευρά δεν κατάφερε να εκπληρώσει όσα είχαν συζητηθεί στο πλαίσιο της διαδικασίας του Anchorage, επικαλούμενη δυσκολίες που σχετίζονται με τη συμπεριφορά του Κιέβου.
Η τοποθέτηση αυτή είναι πολιτικά βαρύνουσα, διότι υποδηλώνει δύο πράγματα ταυτόχρονα.
Πρώτον, ότι η Μόσχα θεωρεί πως η Ουάσιγκτον έχει αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις ή τουλάχιστον έχει δημιουργήσει συγκεκριμένες προσδοκίες στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης.
Δεύτερον, ότι η αμερικανική πλευρά είτε δεν μπόρεσε είτε δεν θέλησε να επιβάλει στο Κίεβο μια γραμμή συμβατή με όσα συζητήθηκαν.
Αυτό τροφοδοτεί ένα πολύ επικίνδυνο ρωσικό συμπέρασμα: ότι οι ΗΠΑ δεν ελέγχουν πλήρως τον ουκρανικό παράγοντα, παρότι τον εξοπλίζουν, τον πληροφορούν και τον στηρίζουν, ή –ακόμη χειρότερα για τη Μόσχα– ότι τον ενθαρρύνουν να κινείται πιο επιθετικά ενώ ταυτόχρονα διατηρούν ανοιχτά τα κανάλια επαφής για λόγους τακτικής.
Όταν ο ίδιος ο Ushakov δηλώνει ότι η Ρωσία δεν περιμένει απλώς την υλοποίηση συμφωνιών, αλλά περιμένει να νικήσει και να πετύχει τους δικούς της στόχους, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: η Μόσχα δεν δείχνει διατεθειμένη να επενδύσει στρατηγικά σε υποσχέσεις που θεωρεί ασταθείς ή αναξιόπιστες.
Αντίθετα, εμφανίζεται να επανέρχεται όλο και πιο καθαρά στη λογική ότι η τελική απάντηση θα δοθεί στο πεδίο.

ushakov_6.jpg
Putin: Τα χτυπήματα στην ενδοχώρα είναι απόπειρα αντιστάθμισης της αποτυχίας στο μέτωπο

Ο Ρώσος πρόεδρος Vladimir Putin, σχολιάζοντας τις πρόσφατες επιθέσεις σε Μόσχα και Κριμαία, έδωσε το ρωσικό στρατηγικό πλαίσιο ερμηνείας των ουκρανικών πληγμάτων.
Σύμφωνα με τον Putin, η Ουκρανία επιτίθεται σε πολιτικές και ενεργειακές υποδομές εντός της Ρωσίας προκειμένου να σπείρει αμφιβολίες στην κοινωνία, να επηρεάσει την ψυχολογία του εσωτερικού μετώπου, να πλήξει τον ενεργειακό εφοδιασμό και να αποσπάσει την προσοχή από την κατάσταση στο ίδιο το μέτωπο.
Η ουσία της ρωσικής θέσης είναι απλή: το Κίεβο, αδυνατώντας να αλλάξει αποφασιστικά τις ισορροπίες στη γραμμή των συγκρούσεων, επιχειρεί να μεταφέρει το κόστος του πολέμου στο εσωτερικό της Ρωσίας. Δηλαδή να πλήξει εγκαταστάσεις, να δημιουργήσει ανασφάλεια, να πιέσει το αίσθημα κανονικότητας στη ρωσική κοινωνία και να στείλει το μήνυμα ότι η Μόσχα δεν είναι άτρωτη ούτε στο εσωτερικό της επικράτειάς της.
Από ρωσική σκοπιά, όμως, αυτή η στρατηγική δεν αλλάζει την πορεία του πολέμου.
Αντιθέτως, παρουσιάζεται ως σύμπτωμα αδυναμίας: ως μια προσπάθεια να αντισταθμιστούν οι δυσκολίες στο μέτωπο με εντυπωσιακά χτυπήματα στο βάθος, χτυπήματα που έχουν υψηλό συμβολισμό αλλά δεν ανατρέπουν τις χερσαίες ισορροπίες.
Γι’ αυτό και ο Putin έδωσε εντολή στην κυβέρνηση και στο υπουργείο Άμυνας να λάβουν μέτρα ώστε οι συνέπειες των επιθέσεων να μειωθούν «στο μηδέν» – θέλοντας να δείξει ότι η ρωσική κρατική μηχανή όχι μόνο δεν θα λυγίσει, αλλά θα προσαρμοστεί, θα απορροφήσει τα πλήγματα και θα συνεχίσει.
putin_31.jpg

Peskov: Το Κίεβο «δαγκώνει» επειδή χειροτερεύει η θέση του

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Dmitry Peskov έδωσε τη δική του, ακόμη πιο αιχμηρή ερμηνεία: η κατάσταση για το Κίεβο επιδεινώνεται καθημερινά και ακριβώς γι’ αυτό η ουκρανική πλευρά «αντιδρά σπασμωδικά» με χτυπήματα σε βάθος.
Η λογική πίσω από αυτή τη θέση είναι ότι όσο οι ρωσικές δυνάμεις προωθούνται στο μέτωπο, τόσο η ουκρανική ηγεσία έχει ανάγκη από εντυπωσιακές ενέργειες που θα αλλάζουν την ατζέντα, θα διατηρούν το δυτικό ενδιαφέρον και θα δείχνουν ότι εξακολουθεί να διαθέτει δυνατότητα πρόκλησης ζημιάς στη Ρωσία.
Σε πολέμους φθοράς, η πλευρά που πιέζεται στο έδαφος συχνά προσπαθεί να δημιουργήσει ασύμμετρη πίεση αλλού: σε υποδομές, σε οικονομικούς στόχους, σε περιοχές υψηλού συμβολισμού, στον ψυχολογικό πόλεμο.
Η διαφορά εδώ είναι ότι, σύμφωνα με τις αποκαλύψεις των FT, αυτή η ασύμμετρη πίεση δεν θα ήταν αμιγώς ουκρανικό προϊόν, αλλά θα στηριζόταν σε δυτική και ειδικότερα αμερικανική πληροφοριακή σπονδυλική στήλη.
Αυτό είναι και το σημείο που εξοργίζει τη Μόσχα.
Διότι εάν το Κίεβο χτυπά βαθιά μέσα στη Ρωσία όχι μόνο με δικά του μέσα αλλά και με δυτική καθοδήγηση, τότε η σύγκρουση παύει να μοιάζει με πόλεμο αποκλειστικά Ρωσίας–Ουκρανίας.
Μοιάζει περισσότερο με πόλεμο όπου η Ουκρανία λειτουργεί ως προωθημένο επιχειρησιακό εργαλείο μιας ευρύτερης δυτικής αντιπαράθεσης με τη Ρωσία.
peskov_5.jpg

Το μεγάλο στρατηγικό ερώτημα: Οι ΗΠΑ θέλουν διαπραγμάτευση ή ελεγχόμενη κλιμάκωση;

Το κεντρικό ερώτημα που αναδύεται από όλη αυτή την υπόθεση είναι ίσως το πιο κρίσιμο: τι ακριβώς επιδιώκουν οι Ηνωμένες Πολιτείες;
Θέλουν πραγματικά μια διαπραγμάτευση που θα περιορίσει τη σύγκρουση, ή επιδιώκουν μια ελεγχόμενη κλιμάκωση που θα αυξήσει το κόστος για τη Ρωσία και θα πιέσει τη Μόσχα να υποχωρήσει υπό όρους;
Εάν ισχύει το δεύτερο, τότε η λογική είναι σαφής: η Ουάσιγκτον δεν επιδιώκει άμεση σύγκρουση με τη Ρωσία, αλλά προσπαθεί να χρησιμοποιήσει την Ουκρανία ως μοχλό για να πλήξει τη ρωσική οικονομία, την ενεργειακή της σταθερότητα, το εσωτερικό αίσθημα ασφάλειας και το διεθνές της κύρος.
Το πρόβλημα είναι ότι μια τέτοια στρατηγική ενέχει σοβαρό κίνδυνο ανεξέλεγκτης κλιμάκωσης, διότι η Ρωσία μπορεί να εκλάβει τα πλήγματα σε βάθος, ειδικά αν συνοδεύονται από αμερικανική πληροφοριακή συνδρομή, ως άμεση συμμετοχή των ΗΠΑ στον πόλεμο.
Από την άλλη πλευρά, αν η Ουάσιγκτον όντως πιστεύει ότι τέτοιου τύπου πίεση θα οδηγήσει τη Μόσχα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, τότε φαίνεται να υποτιμά ή να αγνοεί τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται το Κρεμλίνο τη λογική της ισχύος. Η ρωσική ανάγνωση δεν είναι ότι «δέχεται πίεση για να διαπραγματευθεί», αλλά ότι δέχεται χτυπήματα για να υποχωρήσει.
Και σε ένα τέτοιο πλαίσιο, η φυσική αντίδραση της Μόσχας δεν είναι κατ’ ανάγκη η υποχώρηση, αλλά η περαιτέρω στρατιωτική και πολιτική σκλήρυνση.

kaz.jpg
Η Ουκρανία ζητά και άδεια παραγωγής Patriot η στρατιωτική εξάρτηση βαθαίνει

Στο περιθώριο αυτής της υπόθεσης, έχει τη σημασία του και το γεγονός ότι ο Zelensky δήλωσε πως ο Trump και ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Marco Rubio απάντησαν θετικά στο θέμα αδειών για παραγωγή πυραύλων για συστήματα Patriot στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με τον Ουκρανό πρόεδρο, το Κίεβο διαθέτει ήδη τις τεχνικές δυνατότητες και απομένει μόνο η πολιτική έγκριση από τον Αμερικανό πρόεδρο.
Το στοιχείο αυτό είναι αποκαλυπτικό σε δύο επίπεδα.
Πρώτον, δείχνει ότι η Ουκρανία επιχειρεί να μετατρέψει τη δυτική εξάρτηση από παροχές σε βαθύτερη βιομηχανική και τεχνολογική ενσωμάτωση με τις αμερικανικές αμυντικές δομές.
Δεύτερον, υπογραμμίζει ότι η αμερικανική υποστήριξη δεν περιορίζεται στο παρόν του πολέμου, αλλά ενδέχεται να επεκταθεί και στη δημιουργία πιο μόνιμων δυνατοτήτων ουκρανικής αεράμυνας με αμερικανική τεχνολογία.
Αυτό δεν είναι τεχνική λεπτομέρεια.
Είναι ένα ακόμη στοιχείο που επιβεβαιώνει ότι η Δύση δεν εξοπλίζει απλώς την Ουκρανία, αλλά επενδύει στη μακροχρόνια στρατιωτική της αντοχή ως εργαλείο πίεσης απέναντι στη Ρωσία.

rubio_4.webp
Οι αποκαλύψεις ενισχύουν το ρωσικό επιχείρημα περί άμεσης δυτικής εμπλοκής

Το δημοσίευμα των Financial Times για αμερικανική παροχή πληροφοριών στην Ουκρανία για χτυπήματα βαθιά μέσα στη Ρωσία αλλάζει τον τόνο της συζήτησης.
Δεν πρόκειται απλώς για ακόμη μία ιστορία περί δυτικής βοήθειας.
Πρόκειται για στοιχείο που ενισχύει ευθέως το ρωσικό αφήγημα ότι η Ουάσιγκτον έχει εγκαταλείψει κάθε ρόλο ουδέτερου παράγοντα και λειτουργεί πλέον ως ενεργός επιχειρησιακός πολλαπλασιαστής της ουκρανικής πολεμικής προσπάθειας.
Οι δηλώσεις Lavrov, οι αιχμές Ushakov, η γραμμή Putin και οι τοποθετήσεις Peskov συνθέτουν ένα ενιαίο ρωσικό μήνυμα: η σύγκρουση δεν είναι πια μόνο με το Κίεβο, αλλά με μια Δύση που υποστηρίζει, καθοδηγεί και ενθαρρύνει χτυπήματα στο εσωτερικό της Ρωσίας, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να διατηρεί το διπλωματικό προσωπείο του διαμεσολαβητή.
Αν αυτή η εικόνα παγιωθεί, τότε οι συνέπειες θα είναι σοβαρές.
Πρώτον, η Ρωσία θα έχει ακόμη λιγότερους λόγους να εμπιστεύεται αμερικανικές διαβεβαιώσεις περί διαπραγμάτευσης.
Δεύτερον, θα ενισχυθεί η λογική ότι η απάντηση πρέπει να δοθεί πρωτίστως στο πεδίο και όχι στις αίθουσες των επαφών.
Και τρίτον, θα βαθύνει η πεποίθηση στη Μόσχα ότι η Ουκρανία δεν είναι πλέον απλώς ο αντίπαλος, αλλά το προκεχωρημένο φυλάκιο μιας ευρύτερης δυτικής στρατηγικής φθοράς εναντίον της Ρωσίας.
Σε αυτή τη συνθήκη, το πραγματικό ερώτημα δεν είναι αν οι ΗΠΑ μπορούν ακόμη να εμφανίζονται ως «αντικειμενικός μεσολαβητής».
Το πραγματικό ερώτημα είναι αν έχει απομείνει οποιοδήποτε περιθώριο να πεισθεί η Ρωσία ότι απέναντί της βρίσκεται ένας συνομιλητής που θέλει πράγματι να τερματίσει τον πόλεμο – και όχι να τον διαχειριστεί με όρους που θα εξαντλούν στρατιωτικά, οικονομικά και πολιτικά τη ρωσική πλευρά.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΗΓΗ 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις