Η Ελλάδα περνάει στην αντεπίθεση: Παρουσιάστηκε το Εθνικό Τυφέκιο Άορ



H Eλλάδα που μπορεί όταν θέλει. Έπρεπε να περάσουν χρόνια για να πάρουν ''φωτιά'' οι μηχανές. Η χώρα μας μπορεί να κατασκευάσει από όπλα, μέχρι πολεμικά πλοία και drone, όμως
συμφέροντα τόσο εσωτερικά, όσο και εξωτερικά δεν μας το επιτρέπουν τόσα χρόνια.
H Aθήνα ''ψωνίζει'' κυρίως από Γερμανία και ΗΠΑ, την στιγμή που η Τουρκία έχει δημιουργήσει την δική της αμυντική βιομηχανία. Πλέον η Άγκυρα εξάγει τα όπλα της, κυρίως σε χώρες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για αγορά ακριβών συστημάτων. Αυτό πρέπει να κάνει και η Ελλάδα, αλλά χρειάζεται σχέδιο. 
Το Πενταπόσταγμα το ''φωνάζει εδώ και χρόνια. Υπάρχουν τα ''μυαλά'', αλλά γραφειοκρατία και ''μεσάζοντες'' βάζουν ''τρικλοποδιές''

Παρουσίαση στο ΓΕΣ του Εθνικού Όπλου Άορ 

Παρουσιάσθηκε σε εκπροσώπους του Γενικού Επιτελείου Στρατού το Εθνικό Όπλο που σχεδίασε η Σχεδιαστική Ομάδα Άορ. Η παρουσίαση έγινε ενώπιον ευάριθμης αντιπροσωπείας ανωτάτων και ανωτέρων αξιωματικών του ΓΕΣ, που πέραν των εγκωμιαστικών σχολίων για την όλη προσπάθεια επιδόθηκαν σε ανταλλαγή απόψεων και ερωτήσεις προς διευκρίνιση επιμέρους στοιχείων, αναφέρει ο doureios.com

Το σχέδιο αφορά ένα σύγχρονο δείγμα αραβίδας με ταξινόμηση Μ21-5 διαμετρήματος 5,56 mm NATO αλλά το όπλο μπορεί να προσφερθεί και με ταξινόμηση Μ21-7 στο διαμέτρημα 7,62 mm NATO. Από πλευράς λοιπών τεχνικών χαρακτηριστικών το όπλο μπορεί να παραχθεί σε υποεκδόσεις με διαφορετικά μήκη κάννης για την κάλυψη διαφορετικών επιχειρησιακών απαιτήσεων.

Ενδεικτικώς, προσφέρονται οι εκδόσεις:
  • υποαραβίδας M21-5 CQB με κάννη μήκους 10,5 ιντσών
  • αραβίδας M21-5 Carbine με κάννη 14,5 ιντσών
  • τυπική έκδοση Μ21-5 Standard με κάννη 16 ιντσών
  • τυφεκίου ακροβολιστού Μ21-5 DMR με κάννη 18 ιντσών.
Η όλη “αρχιτεκτονική” του όπλου είναι ανοικτή για παρεμβάσεις από τον επιχειρησιακό χρήστη, αναλόγως των υπηρεσιακών επιλογών και προτιμητέων λύσεων για στοιχεία όπως επί παραδείγματι το σύστημα λειτουργίας. Το σχέδιο καλύπτει τόσο απαιτήσεις συμβατικών μονάδων για Τακτικό Αγώνα πεζικού όσο και Ειδικών Επιχειρήσεων.
Το βασικό σχέδιο που παρουσίασε η Σχεδιαστική Ομάδα Άορ, περιλαμβάνει λύσεις όπως συγκρότημα βάσεων – χειροφυλακτήρα τύπου M-LOK για μικρότερο βάρος και σταθερότερη προσαρμογή παρελκομένων, βελτιωμένη εργονομία με πλήρως αμφιδέξιους μοχλούς χειρισμού (μοχλός ασφαλείας/ βολής, αναστολέας γεμιστήρα, αναστολέας κλείστρου), πεπλατυσμένα χείλη υποδοχής γεμιστήρα και διευρυμένο προφυλακτήρα σκανδάλης, κάννη ελευθέρας ταλαντώσεως (Free Float), ενισχυμένη ακαμψία συνόλου για βελτιωμένη ακρίβεια πυρός και διατήρηση ρυθμίσεων, βαμμένο κορμό σε απόχρωση για βελτιωμένη παραλλαγή, φινίρισμα με ιδιότητες αντι-IR, πτυσσόμενο κοντάκιο και εσωτερικές παρεμβάσεις για ενισχυμένη αξιοπιστία λειτουργίας.
Όλα τα απάρτια θα κατασκευάζονται από κράματα μετάλλων υψηλής ποιότητας και αντοχής και πλαστικά μέρη ενισχυμένα με υαλονήματα που ανταποκρίνονται σε στρατιωτικές προδιαγραφές, με τις ανάλογες επιφανειακές βαφές όπως φωσφάτωση, ανοδίωση, επιχρωμίωση κ.λπ. Η κατασκευή του όπλου μπορεί να γίνει 100% στην Ελλάδα.Η αντιπροσωπεία του ΓΕΣ ενημερώθηκε και για βήματα που μπορούν να γίνουν στο μέλλον για την περαιτέρω εξέλιξη του όπλου, εφόσον βέβαια υπάρχει ανάλογο ενδιαφέρον.
Οι εκπρόσωποι της Σχεδιαστικής Ομάδας Άορ ανέπτυξαν την πρόταση που ως ιδιωτική πρωτοβουλία απευθύνεται ασφαλώς στο Ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή για την παραγωγή του όπλου από τα κρατικά ΕΑΣ, εφόσον η υφιστάμενη νομοθεσία δεν επιτρέπει τέτοια δραστηριότητα από άλλο φορέα. Η ολοκληρωμένη πρόταση αφορά πλήρη συνεργασία από την σχεδίαση προϊόντος και την συνδρομή – συμβουλευτικό ρόλο σε όλες τις επόμενες φάσεις που αφορούν την κατασκευή λειτουργικών πρωτοτύπων, την πιστοποίηση και την σχεδίαση της γραμμής παραγωγής.
Η πρόταση καλύπτει και την “στρατηγική” συνεργασία σε μελλοντικά προγράμματα ανάπτυξης πλήρους νέας σειράς φορητού οπλισμού που θα ενταχθεί στην γκάμα προϊόντων των ΕΑΣ, από πιστόλι, μέχρι υποαραβίδες και τυφέκια ειδικών χρήσεων και προσαρμοζόμενα βομβιδοβόλα σύγχρονης σχεδίασης, που θα σημάνουν την ουσιαστική και όχι υπό περιορισμούς “επανεκκίνηση” των ΕΑΣ.


















ΠΗΓΗ



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις