Το περιστατικό UFO στο Λέβελαντ του Τέξας. Γιατί είναι τόσο αδιάψευστο;
Το περιστατικό UFO του Λέβελαντ (Levelland) συνέβη την νύχτα μεταξύ 2-3 Νοεμβρίου 1957, μέσα και γύρω από την μικρή πόλη Λέβελαντ (Levelland) του Τέξας. Το Λέβελαντ, το οποίο το 1957 είχε
πληθυσμό περίπου 10.000 κατοίκων, βρίσκεται δυτικά του Lubbock στο επίπεδο λιβάδι των Νότιων Πεδιάδων του Τέξας (Texas South Plains).
Το περιστατικό θεωρείται από τους ουφολόγους ως ένα από τα πιο εντυπωσιακά στην ιστορία των UFO, κυρίως λόγω του μεγάλου αριθμού των μαρτύρων που το παρατήρησαν ανεξάρτητα μέσα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.
Οι αναφορές
Το βράδυ της 2ης Νοεμβρίου 1957, δύο μετανάστες εργάτες γης, ο Pedro Saucedo και ο Joe Salaz, κάλεσαν το αστυνομικό τμήμα του Λέβελαντ για να αναφέρουν την θέαση ενός UFO. Ο Saucedo είπε στον αστυνομικό A.J. Fowler, ο οποίος ήταν ο αξιωματικός υπηρεσίας στο αστυνομικό τμήμα, ότι οδηγούσαν 6 χλμ δυτικά του Λέβελαντ όταν είδαν μια μπλε λάμψη κοντά στο δρόμο.
Ισχυρίστηκαν ότι ο κινητήρας του φορτηγού τους έσβησε (ΥΓ.1) και ότι ένα αντικείμενο σε σχήμα πυραύλου σηκώθηκε και πλησίασε το φορτηγό. Σύμφωνα με τον Saucedo, «πήδηξα έξω από το φορτηγό και έπεσα στις λάσπες γιατί φοβόμουν. Φώναξα στον Joe αλλά δεν βγήκε έξω.
Το πράγμα πέρασε ακριβώς πάνω από το φορτηγό μου με δυνατό ήχο και ορμή ανέμου. Ακουγόταν σαν βροντή και το φορτηγό μου τραντάχτηκε από τη λάμψη… Ένιωσα μεγάλη θερμότητα».
Καθώς το αντικείμενο απομακρύνθηκε, ο κινητήρας του φορτηγού ξαναπήρε μπρος και λειτούργησε κανονικά. Πιστεύοντας ότι η ιστορία ήταν αστείο, ο Fowler την αγνόησε.Μια ώρα αργότερα, ο οδηγός Jim Wheeler ανέφερε ότι «ένα εξαιρετικά φωτισμένο αντικείμενο σε σχήμα αυγού μήκους περίπου 60 μέτρων βρισκόταν πάνω στο οδόστρωμα, 6 χλμ ανατολικά του Λέβελαντ, εμποδίζοντας την πορεία του.
Ισχυρίστηκε ότι το όχημά του έσβησε και καθώς βγήκε από το αυτοκίνητό του, το αντικείμενο απογειώθηκε και τα φώτα του έσβησαν. Καθώς απομακρύνθηκε, το αυτοκίνητο του Wheeler ξαναπήρε μπρος και δούλεψε κανονικά.
Στις 10:55 μ.μ. ένα παντρεμένο ζευγάρι που οδηγούσε βορειοανατολικά του Λέβελαντ ανέφερε ότι είδαν μια φωτεινή λάμψη να κινείται στον ουρανό και οι προβολείς και το ραδιόφωνό τους έσβησαν για τρία δευτερόλεπτα.
Πέντε λεπτά αργότερα ο Jose Alvarez ισχυρίστηκε ότι συνάντησε ένα περίεργο αντικείμενο σταθμευμένο στο δρόμο 18 χιλιόμετρα βόρεια του Λέβελαντ και ο κινητήρας του οχήματος έσβησε μέχρι ν’ αναχωρήσει το αντικείμενο.
Στις 12:05 π.μ. (3 Νοεμβρίου), ένας φοιτητής του Τεχνολογικού Κολλεγίου του Τέξας (νυν Texas Tech University) ονόματι Newell Wright ξαφνιάστηκε όταν οδηγώντας 16 χλμ ανατολικά του Λέβελαντ, ο «κινητήρας του αυτοκινήτου του άρχισε να «τα φτύνει», το αμπερόμερο στο ταμπλό έδειξε ότι δεν είχε ρεύμα και στη συνέχεια επανήλθε στο φυσιολογικό και ο κινητήρας άρχισε να κόβει σαν να ξέμενε από καύσιμο… το αυτοκίνητο τσούλησε μέχρι να σταματήσει· μετά οι προβολείς χαμήλωσαν και μερικά δευτερόλεπτα αργότερα έσβησαν».
Όταν βγήκε για να ελέγξει το πρόβλημα, είδε ένα ωοειδές αντικείμενο «30 μέτρα μακρύ» να κάθεται στο δρόμο. Αυτό απογειώθηκε και ο κινητήρας του ξανάρχισε να λειτουργεί.
Στις 12:15 π.μ. ο αξιωματικός Fowler έλαβε άλλη μία κλήση, αυτή τη φορά από έναν αγρότη ονόματι Frank Williams ο οποίος ισχυρίστηκε ότι είχε συναντήσει ένα έντονα λαμπερό αντικείμενο που καθόταν στο δρόμο και «καθώς πλησίασε με το αυτοκίνητό του, τα φώτα του έσβησαν και ο κινητήρας του σταμάτησε».
Το αντικείμενο απομακρύνθηκε, και τα φώτα και ο κινητήρας του αυτοκινήτου του ξανάρχισαν να λειτουργούν. Άλλοι καλούντες ήταν ο Ronald Martin στις 12:45 π.μ. και ο James Long στις 1:15 π.μ. και οι δύο ανέφεραν ότι είδαν ένα έντονα φωτεινό αντικείμενο να κάθεται στο δρόμο μπροστά τους και ισχυρίστηκαν επίσης ότι οι μηχανές και οι προβολείς τους έσβησαν μέχρι το αντικείμενο να απομακρυνθεί.
Μέχρι εκείνη τη στιγμή, αρκετοί αστυνομικοί του Λέβελαντ διερευνούσαν τις αναφορές (φωτό). Μεταξύ αυτών ήταν κι ο Σερίφης Weir Clem, ο οποίος είδε ένα λαμπρό κόκκινο αντικείμενο να κινείται στον ουρανό στις 1:30 π.μ.
Στις 1:45 π.μ. ο αρχηγός της Πυροσβεστικής του Λέβελαντ, Ray Jones, είδε επίσης ένα αντικείμενο και τα φώτα του οχήματος και ο κινητήρας του άρχισαν να «τα φτύνουν» . Οι αναφορές σταμάτησαν λίγο αργότερα.
Κατά τη διάρκεια της νύχτας 2-3 Νοεμβρίου, το αστυνομικό τμήμα του Λέβελαντ έλαβε συνολικά 15 αναφορές σχετικές με UFO και ο αξιωματικός Fowler σημείωσε ότι «όλοι όσοι κάλεσαν ήταν πολύ αναστατωμένοι».
Η έρευνα της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ
Οι θεάσεις στο Λέβελαντ έλαβαν δημοσιότητα σ’όλη τη χώρα και σύντομα ερευνήθηκαν από το Project Blue Book. Ξεκινώντας το 1947 ως Project Sign, το Project Blue Book ήταν η επίσημη ερευνητική ομάδα της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ που της ανατέθηκε να διερευνήσει τις αναφορές για UFO.
Ένας σμηνίας της Πολεμικής Αεροπορίας στάλθηκε στο Λέβελαντ και πέρασε επτά ώρες στην πόλη διερευνώντας το περιστατικό.
Αφού πήρε καταθέσεις από τρεις από τους αυτόπτες μάρτυρες – Saucedo, Wheeler και Wright – και αφού έμαθε ότι καταιγίδες είχαν παρατηρηθεί στην περιοχή νωρίτερα την ίδα ημέρα, ο ερευνητής της Πολεμικής Αεροπορίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μια σοβαρή ηλεκτρική καταιγίδα –πιθανότατα αστραπή σε σχήμα μπάλας (ball lightning) ή Άγιοι Νικόληδες (ή φωτιές του Αγίου Έλμου – St. Elmo’s fire) ήταν η κύρια αιτία για τις θεάσεις και τις αναφερθείσες διακοπές στ’ αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τον ιστορικό UFO, Curtis Peebles, «η Πολεμική Αεροπορία βρήκε μόνο τρία άτομα που είχαν δει το “μπλε φως”… δεν υπήρχε ομοιόμορφη περιγραφή του αντικειμένου».
Επιπλέον, το Project Blue Book πίστευε ότι «η μαρτυρία του Saucedo δεν θα μπορούσε να ληφθεί υπόψη- είχε τελειώσει μόνο το δημοτικό και δεν είχε καμιά αντίληψη για τον προσανατολισμό και ήταν αντιφατικές οι απαντήσεις του… δεδομένου των θυελλωδών καιρικών συνθηκών, ένα ηλεκτρικό φαινόμενο όπως η αστραπή σε σχήμα μπάλας ή η φωτιά του Αγίου Έλμου φαινόταν να είναι το πιο πιθανό αίτιο».
Οι διακοπές στις μηχανές που αναφέρθηκαν από τους αυτόπτες μάρτυρες αποδόθηκαν σε «υγρά ηλεκτρικά κυκλώματα». Ο Donald H. Menzel, ένας αστρονόμος στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και γνωστός σκεπτικιστής όσον αφορά τα UFO, συμφώνησε με την εξήγηση της Πολεμικής Αεροπορίας:
«Τα μέλη πολιτικών ομάδων ιπτάμενων δίσκων παραπονέθηκαν ότι αφού ο [ερευνητής της Πολεμικής Αεροπορίας] ήταν μόνο επτά ώρες στην περιοχή, προφανώς δεν είχε πάρει στα σοβαρά το πρόβλημα και δεν θα μπορούσε να βρει την σωστή λύση.
Ακόμα και 70 ώρες δουλειάς δεν θα μπορούσαν να είχαν δώσει σαφέστερη εικόνα… τα στοιχεία οδηγούν ότι με συντριπτική πιθανότητα: το φλογερό άγνωστο αντικείμενο στο Λέβελαντ ήταν αστραπή σε σχήμα μπάλας».
Ο Menzel υποστήριξε ότι «στο Λέβελαντ τη νύχτα της 2ας Νοεμβρίου οι συνθήκες ήταν ιδανικές για το σχηματισμό αστραπής σε σχήμα μπάλας. Για αρκετές μέρες η περιοχή είχε φρικτό καιρό και την εν λόγω νύχτα είχε βροχή, καταιγίδες και αστραπές».
Ο Menzel παραδέχθηκε ότι «δεδομένου ότι η αστραπή σε μορφή μπάλας είναι βραχύβια και δεν μπορεί να διατηρηθεί ως απτή απόδειξη, η εμφάνισή της τη νύχτα της 2ης Νοεμβρίου δεν θα μπορέσει ποτέ να αποδειχθεί απόλυτα».
Ωστόσο, υποστήριξε επίσης ότι «μόνο οι υποστηρικτές των ιπτάμενων δίσκων θα μπορούσαν να έχουν μετατρέψει μια σειρά τόσο ασήμαντων γεγονότων -λίγα σταματημένα αυτοκίνητα, μπάλες φλόγας στον ουρανό στο τέλος της καταιγίδας – σε εθνικό μυστήριο».
Οι ουφολόγοι
Δύο γνωστοί ουφολόγοι επιστήμονες – ο James E. McDonald και ο J. Allen Hynek – αμφισβήτησαν την ερμηνεία της Πολεμικής Αεροπορίας ότι οφειλόταν σε αστραπή σε σχήμα μπάλας/ηλεκτρική καταιγίδα.
Και οι δύο άνδρες ισχυρίστηκαν ότι δεν υπήρχε ηλεκτρική καταιγίδα στην περιοχή όταν έλαβαν χώρα οι θεάσεις. Σε μαρτυρία ενώπιον επιτροπής της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ το 1968, ο McDonald δήλωσε ότι «Μια διάσημη υπόθεση [UFO] ήταν στο Λέβελαντ του Τέξας … δέκα οχήματα σταμάτησαν σε μια μικρή περιοχή, ανεξάρτητα, σε περίοδο 2 ωρών. Δεν υπήρξε αστραπή ή καταιγίδα και μόνο ίχνος βροχής».
Ο Hynek (ΥΓ.2) έγραψε ότι «ως το άτομο υπεύθυνο για την παρακολούθηση του νέου Σοβιετικού δορυφόρου Sputnik, βρισκόμουν σε υπηρεσία σχεδόν όλο το εικοσιτετράωρο και ήταν δεν έδωσα καθόλου σημασία σε αυτό.
Δεν είμαι υπερήφανος σήμερα που συμφώνησα βιαστικά στην εκτίμηση της Πολεμικής Αεροπορίας ότι ήταν «αστραπή σε σχήμα μπάλας» με βάση πληροφορίες ότι μια ηλεκτρική καταιγίδα ήταν σε εξέλιξη στην περιοχή του Λέβελαντ εκείνη την ώρα.
Αυτό αποδείχθηκε ότι δεν συνέβαινε. Οι παρατηρητές ανέφεραν συννεφιά και ομίχλη, αλλά όχι αστραπές». Ο Hynek επεσήμανε επίσης ότι «αν το είχα σκεφτεί λίγο, σύντομα θα εντόπιζα την απουσία οποιαδήποτε απόδειξης ότι η αστραπή σε μορφή μπάλας μπορεί να σταματήσει τα αυτοκίνητα και να σβήσει τους προβολείς».
Οι ουφολόγοι υποστήριξαν επίσης ότι ο ερευνητής της Πολεμικής Αεροπορίας δεν πήρε συνέντευξη από εννέα από τους δεκαπέντε μάρτυρες, ούτε αυτοί αναφέρονται στην τελική έκθεση του Blue Book για το περιστατικό.
ΥΓ.1: Το σβήσιμο του κινητήρα και οι παρεμβολές σε μηχανήματα (πχ. ραδιόφωνο) είναι πάρα πολύ συχνά φαινόμενα σε περιστατικά θέασης UFO. Το ότι παρατηρήθηκαν από άτομα σε διάφορα μέρη του κόσμου, χωρίς αυτά να έχουν προηγούμενη γνώση του φαινομένου, δείχνει ότι δεν πρόκειται για σύμπτωση.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η θέαση το 1954 στην Γαλλία από τον Marius Dewilde, το συμβάν στην Τεχεράνη το 1976 όταν δύο F-4 Phantom II καταδίωξαν ένα UFO και η εξαφάνιση του αεροπλάνου του Frederick Valentich το 1978, στην οποία έχουμε ήδη αναφερθεί. Η τελευταία του φράση, η οποία και καταγράφηκε ήταν: «Δεν είναι αεροσκάφος».
ΥΓ.2: Ο J. Allen Hynek, δεν ήταν τόσο ειλικρινής και τίμιος στις απόψεις του όσο ο James E. McDonald, ο Donald E. Keyhoe ή αργότερα ο John E. Mack. Ο Hynek ως επιστημονικός σύμβουλος της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ σε προγράμματα που ερευνούσαν τα UFO (Project Sign, Project Grudge, Project Blue Book) απέρριπτε κάθε περιστατικό θέασης UFO και έγινε υπέρμαχος της ύπαρξης των UFO αφού ολοκληρώθηκε επίσημα το Project Blue Book.
ΠΗΓΗ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου