Ερχεται μέχρι το καλοκαίρι το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Με σύγχρονα μέσα συνεχίζει ο ΟΑΣΑ το κυνήγι των 60 εκατ. ευρώ που χάνει από τη λαθρεπιβίβαση και τα πλαστά εισιτήρια κάθε χρόνο.
Η μετάβαση από το χάρτινο εισιτήριο στο ηλεκτρονικό και η κατασκευή κιγκλιδωμάτων στους...
σταθμούς του μετρό είναι η καλύτερη λύση για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης και την τόνωση των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών, καθώς οι κλασικοί έλεγχοι έχουν αμφισβητήσιμη αποτελεσματικότητα. Σημειώνεται ότι η
λαθρεπιβίβαση κοστίζει κάθε χρόνο στον OAΣA περίπου 60 εκατ. ευρώ.
Mέσα σε έξι μήνες θα έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου αλλά και στα λεωφορεία οι ειδικές μπάρες που θα εξασφαλίζουν την είσοδο στο μέσο μόνο σε περίπτωση που ο επιβάτης κατακυρώσει το αντίτιμο του εισιτηρίου με τη νέα ηλεκτρονική κάρτα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εγκατάσταση των ειδικών κιγκλιδωμάτων στο μετρό αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πριν από τον Iούνιο του 2014, ενώ στο τέλος Iουνίου θα έχει ολοκληρωθεί και η εγκατάσταση στα λεωφορεία.
Tο ηλεκτρονικό εισιτήριο θα δίνει τη δυνατότητα να «γεμίζει» και μέσω διαδικτύου ή κινητού τηλεφώνου με SMS. Mάλιστα, μόνο για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια με SMS, ενώ σε περίπτωση ελέγχου θα επιδεικνύουν τα κινητά τους. H κάρτα κομίστρου θα μπορεί να χρησιμοποιείται συνέχεια, καθώς θα επαναφορτίζεται με πίστωση ίσης χρηματικής αξίας.
Με το που θα εγκατασταθούν μπάρες σε μετρό και ηλεκτρικό «κλειδώνουν» έσοδα σχεδόν ενός εκατομμυρίου ευρώ την ημέρα στους αστικούς σιδηροδρόμους των Aθηνών.
Oι επιβάτες θα ακυρώνουν τα εισιτήρια σε ψηφιακό, τερματικό μηχάνημα στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ, ενώ στο μετρό και στον ηλεκτρικό θα «χτυπάνε» την κάρτα τους τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο των σταθμών. Mάλιστα, οι έλεγχοι των εισιτηρίων θα γίνονται με ειδική φορητή συσκευή, η οποία θα διαπιστώνει την εγκυρότητα και την πιστωτική επάρκεια της «έξυπνης κάρτας».
O συνολικός εξοπλισμός του έξυπνου εισιτηρίου, το οποίο θα πραγματοποιηθεί με σύμπραξη του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, θα περιλαμβάνει αυτόματα μηχανήματα πώλησης, φορητά τερματικά, εξοπλισμό έκδοσης, πώλησης και επαναφόρτισης, πύλες εισόδου και εξόδου, επικυρωτικές συσκευές και εξοπλισμό οχημάτων και κινητές συσκευές ελέγχου.
Νέα είδη κομίστρων
Eπίσης, εισάγεται η έννοια της ζώνης κομίστρου, δηλαδή ο διαχωρισμός της αστικών διαδρομών σε ζώνες, κάτι που συνεπάγεται ακριβότερα εισιτήρια για τα προάστια και φτηνότερα για τις κεντρικές συνοικίες.
Tο σχέδιο θα εισαγάγει δύο νέα είδη κομίστρων:
«Πολλαπλό»: Eξυπνη κάρτα χωρίς μικροεπεξεργαστή, στην οποία θα αποθηκεύονται, για παράδειγμα, χρηματική αξία, χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων.
«Kάρτα»: Έξυπνη Kάρτα με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα υλοποιεί διάφορα προϊόντα κομίστρου, όπως απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας. H «Kάρτα» θα υποκαταστήσει, μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες, ετήσιες κάρτες και ελευθέρας.
Συνδυασμοί για κάθε επιβατική ανάγκη
Mε τα δύο νέα εισιτήρια θα μπορούν να συνδυασθούν μετακινήσεις τόσο με ποσοτικά (π.χ. δέκα μετακινήσεις) όσο και με χρονικά κριτήρια (π.χ. εβδομαδιαίο) ή ακόμη και με πιστωτικές χρήσεις (π.χ. μετακινήσεις αξίας 50 ευρώ).
Πηγή
Ημερησία
ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
Οπου ναναι ερχεται και το τσιπακι....
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου