Θεματική Εβδομάδα Ενημέρωσης -Ευαισθητοποίησης Έμφυλων Ταυτοτήτων στο Ελληνικό σχολείο!
"Kατά το σχολικό έτος 2016-2017 υλοποιείται στα Γυμνάσια της χώρας Θεματική Εβδομάδα με τίτλο «Σώμα και Ταυτότητα». Ο θεσμός της θεματικής εβδομάδας αποσκοπεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των
μελών της σχολικής κοινότητας σε ζητήματα που άπτονται της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη και, κατά το τρέχον έτος, εστιάζει σε τρεις βασικούς άξονες: α) τη διατροφή και την ποιότητα ζωής, β) την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων και γ) τις έμφυλες ταυτότητες."
Ολόκληρο το θέμα μπορείτε να το δείτε εδώ:
https://www.minedu.gov.gr/gymnasio-m-2/to-thema-gumnasio
Αναλύοντας το σκεπτικό αυτής της Θεματικής Εβδομάδας διαβάζουμε τα εξής: "…Η Θεματική Εβδομάδα … απευθύνεται στο σύνολο της σχολικής κοινότητας, με στόχο την παροχή υποστήριξης, σε σχέση με τα παραπάνω ζητήματα, όχι μόνο στους μαθητές/τριες του σχολείου, αλλά και στους/στις εκπαιδευτικούς και στους γονείς. Γενικότερα, τα θέματα που διαμορφώνουν στάσεις (όπως, για το τρέχον σχολικό έτος, η διατροφή, η πρόληψη του εθισμού ή οι έμφυλες ταυτότητες) είναι χρήσιμο να γίνονται αντικείμενα μιας όσο το δυνατόν πιο "ολιστικής" προσέγγισης και μιας βιωματικής επεξεργασίας, τουλάχιστον στα πρώτα στάδια, καθώς δεν επιδιώκεται μόνο η απόκτηση πληροφοριών ή γνώσεων αλλά και η αλλαγή αντιλήψεων και συμπεριφορών. Οι βιωματικές προσεγγίσεις μαζί με την πληροφόρηση επιτρέπουν στη συνέχεια την αναστοχαστική διαδικασία και διευκολύνουν την ανάπτυξη κριτικής στάσης. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι τέτοιες δράσεις μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση των σχέσεων όλων όσοι/ες συμμετέχουν στη σχολική κοινότητα."
Το αξιοσημείωτο σε όλα αυτά είναι, ότι μέσα στα πολύ σημαντικά θέματα της διατροφής, των εξαρτήσεων και του εθισμού που τακτικά μέχρι σήμερα συζητούνταν στα σχολεία και ενημερώνονταν σχετικά μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικοί, εισάγεται ένα νέο θέμα, με τον τίτλο έμφυλες ταυτότητες, για παιδάκια που πηγαίνουν ακόμα στο Γυμνάσιο. Μάλιστα μιλά για ολιστική προσέγγιση και για αλλαγή αντιλήψεων και συμπεριφορών. Λες και δεν υφίσταται προσδιορισμένο φύλο και ταυτότητα, αλλά προσεγγίζεται το φύλο "ολιστικά" και αλλάζει κατά το δοκούν.
Μιλά επίσης για βιωματικές προσεγγίσεις και αναστοχαστική διαδικασία σχετικά με τι; Θα μιλούν δηλαδή τα μικρά παιδιά για θέματα έμφυλης ταυτότητας με τι βιωματικά κριτήρια και θα αναστοχάζονται τι; Κι όλες αυτές οι δράσεις αποσκοπούν στη βελτίωση των σχέσεων όλων όσων συμμετέχουν στη σχολική κοινότητα; Δηλαδή αν τα παιδιά δεν εαισθητοποιηθούν ως προς την έμφυλη ταυτότητα υπάρχει πρόβλημα με τις σχέσεις μέσα στη σχολική κοινότητα;
Πολύ μεγάλος πρόλογος για να εισαχθούν καινά δαιμόνια μέσα στα Ελληνικά σχολεία. Αναγκάζουν τα παιδιά να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να αναλύουν θέματα για τα οποία δεν χρειάζεται ολόκληρη θεματική εβδομάδα, αλλά στήριξη και συζήτηση σε περίπτωση που εμφανιστεί συγκεκριμένο πρόβλημα σε κάποια τάξη κι όχι, καλά και σώνει, να εμφανίζουν ένα καθαρά προσωπικό θέμα κι ατομική επιλογή, ως μαζικό εφηβικό πρόβλημα.
Γι'αυτούς που γνωρίζουν επίσης, ο όρος αειφόρος ανάπτυξη είναι από τους αγαπημένους όρους της γνωστής σε όλους μας Ατζέντας 21, ένας από τους στόχους της οποίας είναι: Η δημιουργία της κοινωνίας unisex, με σκοπό τη μείωση της τεκνοποίησης και τελικά του πληθυσμού.
Μια κοινωνία χωρίς διάκριση στα φύλα, όπου δεν θα υπάρχουν άντρες και γυναίκες, αλλά κάτι ενδιάμεσο, που θα αποδομεί την ανθρώπινη ύπαρξη από τα φυσικά της χαρακτηριστικά, τα οποία δίνουν τη δύναμη και την ουσιαστική ταυτότητα προσδιορισμού του ρόλου που καλείται να διαδραματίσει το κάθε φύλο, εξασφαλίζοντας έτσι την ψυχική και νοητική ισορροπία του κάθε ανθρώπου.
ΠΗΓΗ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου