Η ανεξήγητη και τελείως άδικη “ψαλίδα” των μισθών μεταξύ δικαστικών και ενστολων

 


Η υλοποίηση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι μισθολογικές προαγωγές , εκτός έδρας και μια σειρά άλλων οικονομικών θεμάτων απασχολούν σοβαρά και καθημερινά τους στρατιωτικούς και όσους παρακολουθούν τα θέματα Άμυνας.Ειδικά όσα έχουν
να κάνουν με το ανθρώπινο δυναμικό τους. Όμως όλα αυτά δεν θα πρέπει να μας κάνουν ποτέ να ξεχνάμε τον πυρήνα του προβλήματος. Πως αυτό το κράτος αξιολόγησε εδώ και χρόνια το χώρο της Εθνικής Άμυνας και τους ανθρώπους της. Το κείμενο που μας έστειλε στρατιωτικός,αναγνώστης  μας επισημαίνει με τον τρόπο του, ότι καλά κάνουμε και κοιτάμε το δέντρο. Αλλά που και που πρέπει να κοιτάμε και το δάσος.Οι συγκρίσεις που κάνει είναι καταλυτικές και ανεξήγητες.
Το κείμενο:
Όλοι συζητάμε για το πάγωμα των μισθολογικών προαγωγών και των χρονοεπιδομάτων των ειδικών μισθολογίων, διότι δε βρέθηκαν ισοδύναμα. Ωστόσο αρκεί κανείς να διαβάσει προσεκτικά το Ν.3205/2003 και τις διατάξεις που καθορίζουν τους βασικούς μισθούς των διαφόρων κατηγοριών των ειδικών μισθολογίων. Θα σταθώ μόνο σε δύο κατηγορίες, του βασικού μισθού των Α/ΓΕΣ, Α/ΓΕΝ, Α/ΓΕΑ και ενός Πρωτοδίκη.
1.883 ευρώ οι πρώτοι, 2.067 ο δεύτερος!!!
Ας δούμε και τη σταδιακή αύξηση των βασικών μισθών την τελευταία περίπου δεκαετία. Με το Ν.3336/2005 ο μηνιαίος βασικός μισθός του πρωτοδίκη ορίζεται σε 1.057 ευρώ, με το Ν.3453/2006 σε 1.089 ευρώ, με το Ν.3554/2007 σε 1.127 ευρώ, με το Ν.3670/2008 σε 1.178 ευρώ (ως εδώ όλα καλά) και με το Ν.3691/2008 σε 2.067 ευρώ!!!
Από την άλλη μεριά με το Ν.3336/2005 ο μηνιαίος βασικός μισθός του Ανθυπολοχαγού ορίζεται σε 746 ευρώ, με το Ν.3453/2006 σε 768 ευρώ, με το Ν.3554/2007 σε 795 ευρώ, με το Ν.3670/2008 σε 882 ευρώ και με το Ν.4307/2014 σε 887 ευρώ!!!
Είναι προφανές ότι υπήρχε μια σταδιακή μικρή αύξηση των βασικών μισθών, αλλά ξαφνικά με το Ν.3691/2008 οι μισθοί των δικαστικών λειτουργών εκτοξεύτηκαν, ενώ δεν έγινε το ίδιο και στους λοιπούς αμειβόμενους με ειδικά μισθολόγια.
Είναι λοιπόν δυνατόν ο Α/ΓΕΣ με 40 χρόνια υπηρεσίας που ηγείται χιλιάδων Αξιωματικών, Υπαξιωματικών, Επαγγελματιών Οπλιτών κλπ, με απίστευτες ευθύνες και υποχρεώσεις, χωρίς να έχει την πολυτέλεια να εργάζεται από την οικία του ή να λαμβάνει άδεια, διότι οι υποχρεώσεις δεν του το επιτρέπουν και να λαμβάνει μισθό κατώτερο από έναν πρωτοδίκη των 5 ετών προϋπηρεσίας; Δεν υποβαθμίζω σε καμία περίπτωση το έργο των δικαστικών λειτουργών, είναι όμως δυνατόν να υπάρχει τέτοια μισθολογική διαφορά;
Και ας μη φθάνει μόνο αυτό, ανακαλύψαμε και τις περίφημους εγκυκλίους 1147/2016 και 1161/2016 του Υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με τις οποίες οι υπηρεσίες του Υπ. Οικονομικών θα πρέπει να ικανοποιούν υποβαλλόμενα σχετικά αιτήματα δικαστικών λειτουργών (εν ενεργεία και συνταξιούχων) και να προβαίνουν σε νέα εκκαθάριση, υπολογίζοντας τον οφειλόμενο φόρο εισοδήματος μετά την αφαίρεση ποσού ίσου με το 25% του ακαθάριστου ποσού των αποδοχών τους (των εν ενεργεία και των συνταξιούχων). Δηλαδή με πιο απλά λόγια, δικαστικός λειτουργός που λαμβάνει ακαθάριστες αποδοχές 40.000 ευρώ, θα φορολογηθεί για τις 30.000 ευρώ και φυσικά απολαμβάνει και το αφορολόγητο των 8.500 ευρώ που έχουν οι λοιποί μισθωτοί.
Γιατί να μη συμβαίνει το ίδιο λοιπόν και για τους λοιπούς αμειβόμενους με ειδικά μισθολόγια ή ακόμα καλύτερα για όλους τους μισθωτούς, συνταξιούχους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, κτηνοτρόφους κλπ;







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις