Αυτά.... για να γνωρίζουν τα πράσινα πρόβατα τα περί οικολογίας!
Οι μπαταρίες δεν δημιουργούν ηλεκτρική ενέργεια, αλλά αποθηκεύουν την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται αλλού, ιδίως μέσω άνθρακα, ουρανίου, φυσικών σταθμών παραγωγής ενέργειας ή γεννητριών ντίζελ.
Έτσι, ο ισχυρισμός ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ένα όχημα μηδενικών εκπομπών δεν είναι καθόλου αληθινός, επειδή η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται προέρχεται από σταθμούς παραγωγής ενέργειας και πολλοί από αυτούς καίνε άνθρακα ή φυσικό αέριο.
Έτσι, το 40% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους βασίζονται στον άνθρακα.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.
Όσοι ενθουσιάζονται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την πράσινη επανάσταση θα πρέπει να ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στις μπαταρίες, αλλά και στις ανεμογεννήτριες και τα ηλιακά πάνελ.
Μια τυπική μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου ζυγίζει 450 κιλά, δηλαδή περίπου το μέγεθος μιας βαλίτσας. Περιέχει 11 κιλά λίθιο, 27 κιλά νικέλιο, 20 κιλά μαγγάνιο, 14 κιλά κοβάλτιο, 90 κιλά χαλκό και 180 κιλά αλουμίνιο, χάλυβα και πλαστικό. Στο εσωτερικό του υπάρχουν περισσότερες από 6.000 μεμονωμένες κυψέλες ιόντων λιθίου.
Για την κατασκευή κάθε μπαταρίας BEV, θα πρέπει να επεξεργαστείτε 11.000 kg άλατος λιθίου, 15.000 kg μεταλλεύματος κοβαλτίου, 2.270 kg ρητίνης νικελίου και 11.000 kg μεταλλεύματος χαλκού.
Συνολικά, πρέπει να εξορύξετε 225.000 kg γης για μία μπαταρία.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τα ηλιακά συστήματα είναι τα χημικά που χρησιμοποιούνται για τη μετατροπή του πυριτικού άλατος σε χαλίκι που χρησιμοποιείται για τα πάνελ.
Για να παραχθεί αρκετό καθαρό πυρίτιο, πρέπει να υποστεί επεξεργασία με υδροχλωρικό οξύ, θειικό οξύ, φθόριο, τριχλωροαιθάνιο και ακετόνη.
Επιπλέον, απαιτείται γάλλιο, αρσενικό, δισελενιούχο χαλκό-ίνδιο-γάλλιο και τελλουριούχο κάδμιο, τα οποία είναι επίσης εξαιρετικά τοξικά.
Η σκόνη σιλικόνης αποτελεί κίνδυνο για τους εργαζόμενους και τα πλακίδια δεν μπορούν να ανακυκλωθούν.
Οι ανεμογεννήτριες δεν είναι συν τοις άλλοις από άποψη κόστους και περιβαλλοντικής καταστροφής.
Κάθε ανεμογεννήτρια ζυγίζει 1.688 τόνους (ισοδυναμεί με το βάρος 23 σπιτιών) και περιέχει 1.300 τόνους τσιμέντου, 295 τόνους χάλυβα, 48 τόνους σιδήρου, 24 τόνους υαλοβάμβακα και τις δυσεύρετες σπάνιες γαίες Νεοδύμιο, Πρασεοδύμιο και Δυσπρόσιο.
Κάθε μία από τις τρεις λεπίδες ζυγίζει 40.000 κιλά και έχει διάρκεια ζωής μεταξύ 15 και 20 ετών, μετά την οποία πρέπει να αντικατασταθεί. Δεν μπορούμε να ανακυκλώσουμε τα χρησιμοποιημένα πτερύγια ρότορα.
Σίγουρα αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να έχουν τη θέση τους, αλλά πρέπει να δούμε πέρα από το μύθο της ελευθερίας των εκπομπών. Το "Going Green" μπορεί να ακούγεται σαν ουτοπικό ιδεώδες, αλλά αν εξετάσετε τα κρυφά και ενσωματωμένα κόστη με ρεαλιστικό και αμερόληπτο τρόπο, θα διαπιστώσετε ότι το "Going Green" σήμερα κάνει μεγαλύτερη ζημιά στο γήινο περιβάλλον απ' ό,τι φαίνεται.
ΜΗΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΞΕΧΆΣΕΤΕ ΝΑ
ΠΆΡΕΤΕ
ΜΑΖΊ ΣΑΣ
ΌΛΑ ΤΑ
ΥΛΙΚΆ
"ΑΓΑΘΆ"...
ΚΑΙ ΝΑ ΈΧΕΤΕ
ΣΤΑ
ΜΥΑΛΟΥΔΑΚΙΑ
ΣΑΣ
ΌΛΗ ΤΗΝ
ΣΚΛΑΒΙΆ
ΤΟΥ
ΜΑΜΩΝΑ...
Ι'Μ ΠΩΣ!