Έτσι έριξαν οι Τούρκοι τον Ηλιάκη - Οι «ελιγμοί» που οδήγησαν σε σύγκρουση με το F-16

Ήταν 23 Μαϊου 2006 όταν ο Κωνσταντίνος Ηλιάκης ενεπλάκη σε αερομαχία με τουρκικά αεροσκάφη και δέχθηκε επίθεση από ένα τουρκικό μαχητικό, το οποίο πιλόταρε ο χειριστής Χαλί Ιμπραήμ Οσκεμπίρ.
Το τουρκικό αεροσκάφος χτύπησε με το δεξί φτερό τού RF-4 την καλύπτρα του αεροσκάφους του Ηλιάκη, με αποτέλεσμα να οδηγήσει τον Έλληνα πιλότο στον θάνατο.
Σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή η συντριβή του αεροσκάφους αποδόθηκε σε «ατύχημα» που προήλθε από «ανθρώπινο λάθος» του Τούρκου πιλότου. Το επίσημο πόρισμα του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) ανέφερε:
«Ο σμηναγός Ηλιάκης κατευθύνθηκε προς το τουρκικό αεροσκάφος RF-4, στο πλαίσιο διατεταγμένης και σύμφωνης με το περιεχόμενο και τα δεδομένα αποστολής του προσπάθειας αναχαίτισης – αναγνώρισης σε ευθεία και οριζόντια πτήση, χωρίς να ελιχθεί καθ’ οποιονδήποτε τρόπο και χωρίς να παραβιάσει την απόσταση ασφαλείας των 1.000 ποδών που ορίζεται για την αποφυγή εναέριων συγκρούσεων μεταξύ αεροσκαφών».
«Αντίθετα, προέκυψε σαφώς ότι ο χειριστής του leader (αρχηγού) αεροσκάφους του τουρκικού σχηματισμού προέβη στην εκτέλεση βίαιου και επικίνδυνου ελιγμού σε απόσταση μικρότερη των 100 ποδών, προς παρενόχληση – αποτροπή προσέγγισης του Ηλιάκη στο τουρκικό RF-4, αναπτύσσοντας έτσι υψηλή ταχύτητα (εμμονή να παραμείνει εσωτερικά και ψηλότερα από το ελληνικό μαχητικό, έχοντας πορεία σύγκρουσης, αντί να περάσει από κάτω). Συνέπεια όλων αυτών ήταν ο Τούρκος χειριστής να απολέσει τον έλεγχο του αεροσκάφους του, το οποίο ανεξέλεγκτο προσέκρουσε βίαια σε εκείνο του Ηλιάκη».

Ο σμηναγός Ι. Αγγέλης, που πετούσε στο δεύτερο ελληνικό αεροσκάφος ως Νο 1 του σχηματισμού είχε αποκαλύψει:

«Το F-16 που βρισκόταν πίσω από τον Νο 2 (σ.σ. τον Κώστα Ηλιάκη) του σχηματισμού προσέγγισε σε πολύ μικρή απόσταση και εκτελούσε επικίνδυνους ελιγμούς επί 10 λεπτά, προσπαθώντας να χτυπήσει την καλύπτρα του ελληνικού αεροσκάφους με το πτερό του, αλλά και να το ρίξει στα καυσαέρια σε χαμηλό ύψος. Παρόμοιές ενέργειες, σε μικρότερο βαθμό, εκτελούσε και το άλλο τουρκικό που βρισκόταν πίσω μου. Οι ενέργειες αυτές αναφέρθηκαν και στο R/T».
Μετά την εναέρια σύγκρουση, ο Τούρκος πιλότος έπεσε σε διεθνή χωρικά ύδατα, εντός του FIR Αθηνών,ωστόσο αρνήθηκε να επιβιβαστεί στο ελληνικό Super puma που έφτασε πρώτο στο σημείο. Τελικά, διασώθηκε από δεξαμενόπλοιο ιαπωνικών συμφερόντων που έπλεε στην περιοχή. Επρόκειτο για πλοίο μεταφοράς υγραερίου «GAS CENTURY» με σημαία Παναμά και Φιλιππινέζο πλοίαρχο.
Στη συνέχεια, στο σημείο έφτασε πλωτό του Λιμενικού Σώματος από το Λιμεναρχείο Καρπάθου, με τους διασώστες να ανεβαίνουν στο εμπορικό πλοίο για να προσφέρουν βοήθεια στον Τούρκο χειριστή.
Ωστόσο, ο Τούρκος πιλότος, αρνήθηκε τη βοήθεια και τράβηξε το ατομικό του περίστροφο, προκειμένου να τον αφήσουν ήσυχο.

Λίγο αργότερα το ΕΘΚΕΠΙΧ έστειλε τη συγκεκριμένη εντολή:

“Εντολή Α/ΓΕΕΘΑ για παράδοση Τούρκου πιλότου στο τουρκικό πλήρωμα διάσωσης με τρόπο όμως ώστε να φανεί ότι η παράδοση έγινε από την ελληνική προς τη τουρκική πλευρά. Η παράδοση να καταγραφεί από κάμερα”.
Τελικά, τον παρέλαβε τουρκικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης μάχης AS 532 2AL Cougar και ο Τούρκος πιλότος δεν ανακρίθηκε ποτέ από τις ελληνικές Αρχές!
Ο Κώστας Ηλιάκης ήταν πατέρας δύο παιδιών.













ΠΗΓΗ 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις