Ακόμα μια εταιρεία τα μαζεύει και φεύγει... Ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα
Ακόμα μια εταιρεία τα μαζεύει και φεύγει... Ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα
Σε αναζήτηση νέου υποψηφίου αγοραστή για τη μεταβίβαση των εν Ελλάδι δραστηριοτήτων του βρίσκεται… ο πολυεθνικός Όμιλος Pepsico HBH, μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων που έγιναν το τελευταίο διάστημα τόσο με την πατρινή Λουξ Μαρλαφέκας όσο και με την ΕΨΑ, οι οποίες τελικά δεν καρποφόρησαν καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες «υπήρξε σημαντική διάσταση απόψεων τόσο σχετικά με τη μορφή της συνεργασίας όσο και με το ύψος του τιμήματος». Και ο λόγος της διαρκούς αναζήτησης αγοραστή δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι την τελευταία πενταετία η Pepsico αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα, με τις
ζημιές να ξεπερνούν τα 63 εκατ. ευρώ και τα μερίδια αγοράς να βαίνουν συνεχώς μειούμενα. Ο πολυεθνικός όμιλος εξετάζει διάφορους τρόπους αποχώρησης του από την ελληνική αγορά. Ανάμεσα σε αυτούς είναι και η παραχώρηση των εγκαταστάσεων και μαζί η άδεια χρήσης των σημάτων της (Pepsi Cola, 7Up, Gatorade, Lipton Ice Tea και ΗΒΗ), με αντάλλαγμα την καταβολή ενός ποσοστού επί των συνολικών πωλήσεων υπό μορφήν δικαιωμάτων.
ΛΟΥΤΡΑΚΙ.
Τα προβλήματα της pepsico άρχισαν να βγαίνουν στην επιφάνεια τον Δεκέμβριο του 2012 όταν ξέσπασε η πρώτη μεγάλη «θύελλα» μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων, ένα μήνα δηλαδή πριν «κατεβάσει ρολά» στο ιστορικό εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού (φυσικού μεταλλικού και ανθρακούχου) στο Λουτράκι. Kίνηση η οποία αποδόθηκε στη δραματική πτώση των πωλήσεων της. Ωστόσο η διοίκηση παρέμεινε προσηλωμένη στον τότε στόχο της να μείνει στην ελληνική αγορά, προφανώς με το όποιο κόστος για εργαζόμενους και δίκτυο. Προχώρησε άμεσα σε υλοποίηση προγραμμάτων «εθελουσίας εξόδου» εργαζομένων με στόχο τον περιορισμό των λειτουργικών της εξόδων, αλλά και στην ανάθεση του δικτύου διανομής σε εξωτερική εταιρεία. Τότε ο γενικός διευθυντής της PepsiCo-ΗΒΗ Ray Hazley τόνιζε χαρακτηριστικά: «Θέλουμε να παραμείνουμε και να αναπτυχθούμε στην Ελλάδα». Βέβαια κρίνοντας από τα αποτελέσματα και το μερίδιο αγοράς, οι αποφάσεις στρατηγικής σημασίας που ο ίδιος έλεγε ότι πήρε λόγω της συνεχούς συρρίκνωσης της αγοράς αναψυκτικών και του δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος που είχε σημαντικές επιπτώσεις στα οικονομικά της αποτελέσματα, δεν απέφεραν τα αναμενόμενα. Οι συσσωρευμένες ζημίες του Ομίλου ξεπέρασαν τα 63 εκατ. ευρώ, κάτι που αποδόθηκε στην μεγάλη συρρίκνωση της αγοράς αναψυκτικών και το υψηλό κόστος. Ωστόσο ο κ. Hazley υποστήριζε τότε, ότι με βάση το πλάνο αναδιοργάνωσης που εφαρμόζεται, σε 1-2 χρόνια η εταιρεία θα καταφέρει να ισοσκελίσει τις ζημίες που παρουσιάζει… Δυστυχώς όμως κρίνοντας εκ του αποτελέσματος σήμερα δεν του …βγήκε.
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ICAP, την περίοδο 2009-2013 η εταιρεία έχασε περίπου το 45% των πωλήσεών της, καθώς από 125,5 εκατ. ευρώ το 2009 έφθασε να έχει πωλήσεις 70 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2013. Επίσης το 2013 η εταιρία είχε αρνητικά κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) ύψους 9,6 εκατ. ευρώ και καθαρές ζημιές 16,8 εκατ. ευρώ. Σημαντικές απώλειες καταγράφει και στον όγκο τω πωλήσεων της αφού μόλις στο δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου κατάφερε να σκαρφαλώσει στην 3η θέση, μετά την 5η θέση στην οποία βρέθηκε (κάτω και από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας) το προηγούμενο δίμηνο. Καθαριστικό ρόλο στην επιδείνωση των μεγεθών έπαιξε και η κρίση, η οποία έπληξε το σύνολο της αγοράς.
Σε αναζήτηση νέου υποψηφίου αγοραστή για τη μεταβίβαση των εν Ελλάδι δραστηριοτήτων του βρίσκεται… ο πολυεθνικός Όμιλος Pepsico HBH, μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων που έγιναν το τελευταίο διάστημα τόσο με την πατρινή Λουξ Μαρλαφέκας όσο και με την ΕΨΑ, οι οποίες τελικά δεν καρποφόρησαν καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες «υπήρξε σημαντική διάσταση απόψεων τόσο σχετικά με τη μορφή της συνεργασίας όσο και με το ύψος του τιμήματος». Και ο λόγος της διαρκούς αναζήτησης αγοραστή δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι την τελευταία πενταετία η Pepsico αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα, με τις
ζημιές να ξεπερνούν τα 63 εκατ. ευρώ και τα μερίδια αγοράς να βαίνουν συνεχώς μειούμενα. Ο πολυεθνικός όμιλος εξετάζει διάφορους τρόπους αποχώρησης του από την ελληνική αγορά. Ανάμεσα σε αυτούς είναι και η παραχώρηση των εγκαταστάσεων και μαζί η άδεια χρήσης των σημάτων της (Pepsi Cola, 7Up, Gatorade, Lipton Ice Tea και ΗΒΗ), με αντάλλαγμα την καταβολή ενός ποσοστού επί των συνολικών πωλήσεων υπό μορφήν δικαιωμάτων.
ΛΟΥΤΡΑΚΙ.
Τα προβλήματα της pepsico άρχισαν να βγαίνουν στην επιφάνεια τον Δεκέμβριο του 2012 όταν ξέσπασε η πρώτη μεγάλη «θύελλα» μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων, ένα μήνα δηλαδή πριν «κατεβάσει ρολά» στο ιστορικό εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού (φυσικού μεταλλικού και ανθρακούχου) στο Λουτράκι. Kίνηση η οποία αποδόθηκε στη δραματική πτώση των πωλήσεων της. Ωστόσο η διοίκηση παρέμεινε προσηλωμένη στον τότε στόχο της να μείνει στην ελληνική αγορά, προφανώς με το όποιο κόστος για εργαζόμενους και δίκτυο. Προχώρησε άμεσα σε υλοποίηση προγραμμάτων «εθελουσίας εξόδου» εργαζομένων με στόχο τον περιορισμό των λειτουργικών της εξόδων, αλλά και στην ανάθεση του δικτύου διανομής σε εξωτερική εταιρεία. Τότε ο γενικός διευθυντής της PepsiCo-ΗΒΗ Ray Hazley τόνιζε χαρακτηριστικά: «Θέλουμε να παραμείνουμε και να αναπτυχθούμε στην Ελλάδα». Βέβαια κρίνοντας από τα αποτελέσματα και το μερίδιο αγοράς, οι αποφάσεις στρατηγικής σημασίας που ο ίδιος έλεγε ότι πήρε λόγω της συνεχούς συρρίκνωσης της αγοράς αναψυκτικών και του δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος που είχε σημαντικές επιπτώσεις στα οικονομικά της αποτελέσματα, δεν απέφεραν τα αναμενόμενα. Οι συσσωρευμένες ζημίες του Ομίλου ξεπέρασαν τα 63 εκατ. ευρώ, κάτι που αποδόθηκε στην μεγάλη συρρίκνωση της αγοράς αναψυκτικών και το υψηλό κόστος. Ωστόσο ο κ. Hazley υποστήριζε τότε, ότι με βάση το πλάνο αναδιοργάνωσης που εφαρμόζεται, σε 1-2 χρόνια η εταιρεία θα καταφέρει να ισοσκελίσει τις ζημίες που παρουσιάζει… Δυστυχώς όμως κρίνοντας εκ του αποτελέσματος σήμερα δεν του …βγήκε.
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ICAP, την περίοδο 2009-2013 η εταιρεία έχασε περίπου το 45% των πωλήσεών της, καθώς από 125,5 εκατ. ευρώ το 2009 έφθασε να έχει πωλήσεις 70 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2013. Επίσης το 2013 η εταιρία είχε αρνητικά κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) ύψους 9,6 εκατ. ευρώ και καθαρές ζημιές 16,8 εκατ. ευρώ. Σημαντικές απώλειες καταγράφει και στον όγκο τω πωλήσεων της αφού μόλις στο δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου κατάφερε να σκαρφαλώσει στην 3η θέση, μετά την 5η θέση στην οποία βρέθηκε (κάτω και από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας) το προηγούμενο δίμηνο. Καθαριστικό ρόλο στην επιδείνωση των μεγεθών έπαιξε και η κρίση, η οποία έπληξε το σύνολο της αγοράς.
Οι «μικροί» ανέτρεψαν τις ισορροπίες
Σημαντικές ανατροπές στον χάρτη της αγοράς των αναψυκτικών έχει επιφέρει η είσοδος των μικρών εγχώριων παικτών του κλάδου με νέα καινοτόμα προϊόντα. H είσοδος της εταιρίας Βίκος στις αρχές του έτους αλλά και η εκδήλωση πρόθεσης της Ζυθοποιίας Μύθος να μπει και αυτή στα αναψυκτικά, ανατρέπουν την μέχρι τώρα κατάσταση στον κλάδο, όπου οι μεγάλοι παίκτες μοιράζονταν ως επί το πλείστον τα έσοδα που ανέρχονταν στα 500 εκατ. ευρώ ετησίως. Τα μερίδια των πολυεθνικών (Coca Cola και Pepsico) έχουν αρχίσει να συρρικνώνονται, ενώ οι μικροί έχουν αρχίσει να κάνουν πλέον αισθητή την εμφάνισή τους, αυξάνοντας εντυπωσιακά τόσο τους τζίρους όσο και τα μερίδια αγοράς τους. Ειδικότερα τους τελευταίους μήνες στο σύνολο της χώρας η Coca Cola 3E και η Pepsico – ΗΒΗ «είδαν» τα μερίδιά τους να υποχωρούν σημαντικά. Απώλειες τις οποίες εν μέρει καρπώθηκαν οι «τοπικές» εταιρείες ΛΟΥΞ από την Πάτρα, ΕΨΑ από τον Βόλο και ΕΠΑΠ από την Ορεστιάδα (η τελευταία κυρίως με την Green Cola της), αλλά και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σύνολο της χώρας το μερίδιο της Coca Cola στο δίμηνο Ιούνιου -Ιουλίου 2014 έχει υποχωρήσει στο 69,6% από 73,8% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2013 ενώ η Pepsico μετά από μια συνεχή πτώση κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς στο 7,7% από 7,2% που ήταν πέρυσι. Από την άλλη πλευρά, η ΛΟΥΞ κέρδισε 0,7 μονάδες και έτσι το μερίδιό της διαμορφώνεται πλέον στο 7,2% ενώ το μερίδιο της ΕΨΑ ανήλθε στο 1,9%. Ωστόσο οι μεγάλοι κερδισμένοι στο σύνολο της αγοράς είναι η ΕΠΑΠ με την Green Cola, το εταιρικό μερίδιο της οποίας από 0,6% πέρυσι σκαρφάλωσε εφέτος στο 1,6% καθώς και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία «ελέγχουν» το 6% της αγοράς.
makeleio.gr
ΠΗΓΗ
Σημαντικές ανατροπές στον χάρτη της αγοράς των αναψυκτικών έχει επιφέρει η είσοδος των μικρών εγχώριων παικτών του κλάδου με νέα καινοτόμα προϊόντα. H είσοδος της εταιρίας Βίκος στις αρχές του έτους αλλά και η εκδήλωση πρόθεσης της Ζυθοποιίας Μύθος να μπει και αυτή στα αναψυκτικά, ανατρέπουν την μέχρι τώρα κατάσταση στον κλάδο, όπου οι μεγάλοι παίκτες μοιράζονταν ως επί το πλείστον τα έσοδα που ανέρχονταν στα 500 εκατ. ευρώ ετησίως. Τα μερίδια των πολυεθνικών (Coca Cola και Pepsico) έχουν αρχίσει να συρρικνώνονται, ενώ οι μικροί έχουν αρχίσει να κάνουν πλέον αισθητή την εμφάνισή τους, αυξάνοντας εντυπωσιακά τόσο τους τζίρους όσο και τα μερίδια αγοράς τους. Ειδικότερα τους τελευταίους μήνες στο σύνολο της χώρας η Coca Cola 3E και η Pepsico – ΗΒΗ «είδαν» τα μερίδιά τους να υποχωρούν σημαντικά. Απώλειες τις οποίες εν μέρει καρπώθηκαν οι «τοπικές» εταιρείες ΛΟΥΞ από την Πάτρα, ΕΨΑ από τον Βόλο και ΕΠΑΠ από την Ορεστιάδα (η τελευταία κυρίως με την Green Cola της), αλλά και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σύνολο της χώρας το μερίδιο της Coca Cola στο δίμηνο Ιούνιου -Ιουλίου 2014 έχει υποχωρήσει στο 69,6% από 73,8% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2013 ενώ η Pepsico μετά από μια συνεχή πτώση κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς στο 7,7% από 7,2% που ήταν πέρυσι. Από την άλλη πλευρά, η ΛΟΥΞ κέρδισε 0,7 μονάδες και έτσι το μερίδιό της διαμορφώνεται πλέον στο 7,2% ενώ το μερίδιο της ΕΨΑ ανήλθε στο 1,9%. Ωστόσο οι μεγάλοι κερδισμένοι στο σύνολο της αγοράς είναι η ΕΠΑΠ με την Green Cola, το εταιρικό μερίδιο της οποίας από 0,6% πέρυσι σκαρφάλωσε εφέτος στο 1,6% καθώς και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία «ελέγχουν» το 6% της αγοράς.
makeleio.gr
ΠΗΓΗ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου