ΠΑΝΤΕΠΟΠΤΗΣ ΟΦΘΑΛΜΟΣ!!!
Αγαπημένο
σύμβολο των απανταχού συνωμοσιολάγνων είναι η πυραμίδα με τον οφθαλμό.
Κατά αυτούς πρόκειται για έμβλημα των Ιλλουμινάτι, που από τα παρασκήνια
κουμαντάρουν τον κόσμο, προωθώντας μια ταξική κοινωνία όπου οι λίγοι (η
κορυφή της πυραμίδας) θα διαφεντεύουν τους πολλούς (η βάση) μέσα από
ένα αυστηρό σύστημα ελέγχου και καταπάτησης κάθε ατομικού δικαιώματος (ο
οφθαλμός). Είναι, όμως, έτσι;
Τεκτονισμός: Η Μεγαλύτερη Μυστική Αδελφότητα του Κόσμου (2009), το έμβλημα των Πεφωτισμένων του Weishaupt δεν ήταν η Πυραμίδα, αλλά η Κουκουβάγια! Μάλιστα η ημιτελής Πυραμίδα με τον Οφθαλμό δεν αποτελεί μέρος καμίας συμβολικής διδασκαλίας στον Ελευθεροτεκτονισμό, ούτε εμφανίζεται ποτέ σε κάποια από τις αναγνωρισμένες Στοές σε Αμερική και Ευρώπη.
Πρόκειται, ουσιαστικά, για μια φρικτή παρεξήγηση, που εν μέρει οφείλεται στο γεγονός πως ο Παντεπόπτης Οφθαλμός είναι πράγματι μασονικό σύμβολο. Απλά είναι μέσα σε τρίγωνο και όχι σε πυραμίδα! Ήταν το 1784 όταν ο (Τέκτονας) Marquis de Lafayette δίνει στον (επίσης Τέκτονα) στρατηγό George Washington ένα κεντημένο περίζωμα όπου, ανάμεσα στα υπόλοιπα μασονικά σύμβολα, εμφανίζεται για πρώτη φορά ο Παντεπόπτης Οφθαλμός!
Μερικά χρόνια αργότερα, το 1797, ο Thomas Smith Webb, ο άνθρωπος που -όπως λέγεται- θεμελίωσε τον τεκτονικό Τύπο της Υόρκης με το βιβλίο του The Freemasons Monitor, θα εισάγει κανονικά τον Οφθαλμό στην τεκτονική συμβολική…
Ακόμη και έτσι, όμως, δεν δικαιολογείται η δαιμονοποίηση του Οφθαλμού μέσα στο τρίγωνο, καθόσον δηλώνει απλά το Μάτι της Πρόνοιας του Θεού, ενώ το τρίγωνο παριστά την Αγία Τριάδα. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο εμφανίζεται στη δυτική χριστιανική τέχνη αρκετούς αιώνες πριν -χαρακτηριστικό παράδειγμα ο πίνακας Δείπνο στους Εμμαούς (1525) του Jacopo Pontormo- όπως και στην Ορθόδοξη ναοδομία, με εκατοντάδες παραδείγματα σε όλη την Ελλάδα μας.
Τι συμβαίνει, όμως, με την πυραμίδα καθ’ αυτή; Δεν είναι τυχαίο το πόσο μας εντυπωσιάζει το σύμβολο αυτό. Οι Αιγύπτιοι διηγούνταν πως από τον πρωταρχικό ωκεανό υψώθηκε ένας λόφος σε μορφή πυραμίδας, πάνω στον οποίο στάθηκε ο πρώτος θεός. Οι πυραμίδες των Φαραώ αναπαρίσταναν αυτήν τη στιγμή της κοσμογονίας ως ιερά βουνά (βλ. εδώ) μέσα στη θάλασσα της ερήμου.
Το σχήμα της πυραμίδας παραπέμπει στην ανοδική φύση της φωτιάς, η εσωτερική της κοιλότητα στο θηλυκό στοιχείο της γης. Η πυραμίδα, λοιπόν, συμβολίζει το εσωτερικό σπήλαιο της αναζήτησης (βλ. την αλληγορία του πλατωνικού σπηλαίου). Οι Βαβυλώνιοι πίστευαν πως ζούμε στην κοιλότητα μιας μεταφυσικής πυραμίδας και ο Αρεοπαγίτης επαναλαμβάνει την ίδια ιδέα περιγράφοντας ένα σύμπαν διαβαθμίσεων.
Βέβαια, η αποκομμένη κορυφή στην πυραμίδα δεν συμβολίζει το ανολοκλήρωτο έργο της πνευματικής εξέλιξης, αλλά την άβυσσο που χωρίζει τον υλικό κόσμο από την ανώτερη τριάδα. Μην μπερδεύεστε, όμως: ο Θεός δεν είναι η κεφαλή της πυραμίδας. Το σχηματοποιημένο τρίγωνο είναι μονάχα το είδωλο της ανείπωτης θεότητας, γι’ αυτό και ο οφθαλμός δηλώνει την οξυδέρκεια, την κατανόηση αυτού του μεγάλου μυστηρίου…
Τεκτονισμός: Η Μεγαλύτερη Μυστική Αδελφότητα του Κόσμου (2009), το έμβλημα των Πεφωτισμένων του Weishaupt δεν ήταν η Πυραμίδα, αλλά η Κουκουβάγια! Μάλιστα η ημιτελής Πυραμίδα με τον Οφθαλμό δεν αποτελεί μέρος καμίας συμβολικής διδασκαλίας στον Ελευθεροτεκτονισμό, ούτε εμφανίζεται ποτέ σε κάποια από τις αναγνωρισμένες Στοές σε Αμερική και Ευρώπη.
Πρόκειται, ουσιαστικά, για μια φρικτή παρεξήγηση, που εν μέρει οφείλεται στο γεγονός πως ο Παντεπόπτης Οφθαλμός είναι πράγματι μασονικό σύμβολο. Απλά είναι μέσα σε τρίγωνο και όχι σε πυραμίδα! Ήταν το 1784 όταν ο (Τέκτονας) Marquis de Lafayette δίνει στον (επίσης Τέκτονα) στρατηγό George Washington ένα κεντημένο περίζωμα όπου, ανάμεσα στα υπόλοιπα μασονικά σύμβολα, εμφανίζεται για πρώτη φορά ο Παντεπόπτης Οφθαλμός!
Μερικά χρόνια αργότερα, το 1797, ο Thomas Smith Webb, ο άνθρωπος που -όπως λέγεται- θεμελίωσε τον τεκτονικό Τύπο της Υόρκης με το βιβλίο του The Freemasons Monitor, θα εισάγει κανονικά τον Οφθαλμό στην τεκτονική συμβολική…
Ακόμη και έτσι, όμως, δεν δικαιολογείται η δαιμονοποίηση του Οφθαλμού μέσα στο τρίγωνο, καθόσον δηλώνει απλά το Μάτι της Πρόνοιας του Θεού, ενώ το τρίγωνο παριστά την Αγία Τριάδα. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο εμφανίζεται στη δυτική χριστιανική τέχνη αρκετούς αιώνες πριν -χαρακτηριστικό παράδειγμα ο πίνακας Δείπνο στους Εμμαούς (1525) του Jacopo Pontormo- όπως και στην Ορθόδοξη ναοδομία, με εκατοντάδες παραδείγματα σε όλη την Ελλάδα μας.
Τι συμβαίνει, όμως, με την πυραμίδα καθ’ αυτή; Δεν είναι τυχαίο το πόσο μας εντυπωσιάζει το σύμβολο αυτό. Οι Αιγύπτιοι διηγούνταν πως από τον πρωταρχικό ωκεανό υψώθηκε ένας λόφος σε μορφή πυραμίδας, πάνω στον οποίο στάθηκε ο πρώτος θεός. Οι πυραμίδες των Φαραώ αναπαρίσταναν αυτήν τη στιγμή της κοσμογονίας ως ιερά βουνά (βλ. εδώ) μέσα στη θάλασσα της ερήμου.
Το σχήμα της πυραμίδας παραπέμπει στην ανοδική φύση της φωτιάς, η εσωτερική της κοιλότητα στο θηλυκό στοιχείο της γης. Η πυραμίδα, λοιπόν, συμβολίζει το εσωτερικό σπήλαιο της αναζήτησης (βλ. την αλληγορία του πλατωνικού σπηλαίου). Οι Βαβυλώνιοι πίστευαν πως ζούμε στην κοιλότητα μιας μεταφυσικής πυραμίδας και ο Αρεοπαγίτης επαναλαμβάνει την ίδια ιδέα περιγράφοντας ένα σύμπαν διαβαθμίσεων.
Βέβαια, η αποκομμένη κορυφή στην πυραμίδα δεν συμβολίζει το ανολοκλήρωτο έργο της πνευματικής εξέλιξης, αλλά την άβυσσο που χωρίζει τον υλικό κόσμο από την ανώτερη τριάδα. Μην μπερδεύεστε, όμως: ο Θεός δεν είναι η κεφαλή της πυραμίδας. Το σχηματοποιημένο τρίγωνο είναι μονάχα το είδωλο της ανείπωτης θεότητας, γι’ αυτό και ο οφθαλμός δηλώνει την οξυδέρκεια, την κατανόηση αυτού του μεγάλου μυστηρίου…
πηγη
kalyterotera
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου