Κωδικός 'Κόκκινος 36''
Το Sukhoi 27 εισήλθε στην Σοβιετική Αεροπορία τον Ιούνιο του 1985 και επίσημα το 1990, δίνοντας νέα πνοή στην αεροπορία , με την εξαίσια αεροδυναμική του,
το μεγάλο οπλικό φορτίο και φυσικά τις επιδόσεις του.
Στις 13 Σεπτεμβρίου 1987, ένα περιστατικό έλαβε χώρα στην Θάλασσα του Μπάρεντς.
Ένα νορβηγικό P-3Β Orion (s/n 602) ναυτικής συνεργασίας , σε ρόλο
ναυτικής περιπολίας,
εισήλθε στον εναέριο χώρο της Ρωσίας (Τότε ΕΣΣΔ).
(Άλλωστε , υπήρχε από παλιά, διαφορά μεταξύ Νορβηγίας - Ρωσίας για τα σύνορα
στην Θάλασσα του Μπάρεντς.)
Την αναχαίτιση ανέλαβε , ένα πλήρως οπλισμένο Sukhoi-27 Flanker B ,πρώιμης έκδοσης ,
με κωδικό κλήσης ''Red 36''.
Με το που έφτασε στο σημείο όπου περιπολούσε το P-3 Orion , άρχισε να κάνει επικίνδυνους ελιγμούς γύρω από το Ρ-3, επιδεικνύοντας δύο βασικά πράγματα :
α) Την φοβερή ικανότητα ελιγμών , και β) Το φοβερό του οπλικό φορτίο , φανερώνοντας στο
ΝΑΤΟ , ότι το νέο απόκτημα της Σοβιετικής Ένωσης ...''δε μασάει''.
Στο τρίτο πέρασμα όμως , τα δύο αεροσκάφη συγκρούστηκαν τραυματίζοντας ελαφρώς το ένα το άλλο, τερματίζοντας την αναχαίτιση.
Το ''Red 36'' έχασε ένα μικρό τμήμα του κάθετου σταθερού και επέστρεψε στην
βάση του, στο Kilpyavr για επισκευή.
Από την συνάντηση αυτή η Νορβηγική αεροπορία , έδωσε στην δημοσιότητα μερικές φωτογραφίες μέσα από το Ρ-3Β Orion από εκείνο το συμβάν ,
που επαληθεύουν το τι σημαίνει Sukhoi 27.
ΠΗΓΗ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου