ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ...ΕΡΤ: Ξεπερασμένοι οι όροι «αγόρι» και «κορίτσι»
Το βράδυ της Δευτέρας προβλήθηκε το 2ο μέρος της εκπομπής για τη «Θεματική εβδομάδα στα σχολεία, Φάκελος – Έμφυλες Ταυτότητες» της ΕΡΤ1.
Στο επίκεντρο βρέθηκε η ενημέρωση
σε σχέση με τον τρανσεξουαλισμό και την ομοφυλοφιλία, κατά άλλους προώθηση αυτών των δύο σε μικρές ηλικίες. Όπως θα δείτε παρακάτω, τα παλαιότερα αναγνωστικά σχολιάστηκαν αρνητικά επειδή προωθούσαν, όπως ειπώθηκε, στα παιδιά στερεοτυπικά πρότυπα άνδρα και γυναίκας.
Ας τα πάρουμε όμως αναλυτικά:
Με αφορμή την Θεματική Εβδομάδα, που διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας, εν αρχή, στα Γυμνάσια της χώρας, οι ειδικοί ανέλυσαν με την δημοσιογράφο, Μάριον Μιχελιδάκη, μεταξύ άλλων, τις έμφυλες ταυτότητες και μάλιστα στο στούντιο βρέθηκαν δάσκαλος δημοτικού σχολείου αλλά και μαθήτρια Γυμνασίου.
Η πρώτη εκπομπή μεταδόθηκε την Κυριακή 21 Μαΐου 2017, με θέμα τον εθισμό και τις εξαρτήσεις.
Χθες, ήταν η σειρά της δεύτερης με θέμα τις έμφυλες ταυτότητες, με καλεσμένες/ους τον Κωστή Παπαϊωάννου, εκπαιδευτικό και τέως γενικό γραμματέα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τη Φωτείνη Κούβελα, γενική γραμματέα Ισότητας των Φύλων, τον Δημήτρη Παπαδημητριάδη, ψυχίατρο – ψυχοθεραπευτή, την Αντιγόνη Λυμπέρη, εκπαιδευτικό – κοινωνιολόγο, την Ιωάννα Ροτζιώκου, Αστυνομικό, εκπρόσωπο τύπου ΕΛ.ΑΣ και τον Βασίλη Σωτηρόπουλο, δικηγόρο.
Στο κοινό παρευρέθηκαν μέλη από το Πολύχρωμο Σχολείο, εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι, μία μαθήτρια και μία μητέρα.
Ο κ. Παπαϊωάννου υπογράμμισε την σημασία «μίας διαρκούς όσμωσης μεταξύ του σπιτιού, της οικογένειας και του σχολείου».
Από την πλευρά του, ο κ. Παπαδημητριάδης αναφέρθηκε στο είδος της κοινωνίας, που θέλουμε να έχουμε:
«Αυτά τα προγράμματα (σ.σ. έμφυλες ταυτότητες, τρανσεξουαλισμός) κάνουν το σωστό, ξεκινώντας από το 2ο σπίτι των παιδιών, το σχολείο. Από την ηλικία των 5 ετών, θα έπρεπε να συζητούνται αυτά τα ζητήματα κι έχουμε κάθε λόγο να το κάνουμε, καθώς τα παιδιά, αν από μικρά δεν μαθαίνουν την αποδοχή, θα είναι οι πρώτοι ενήλικες, όπου ανεπίδεκτοι μαθήσεως για την αποδοχή της διαφορετικότητας, θα βρεθούν απέναντι σε ζητήματα, όπως η αύξηση της ενδοοικογενειακής βίας, θα είναι συμμέτοχοι σε σεξιστικές ενέργειες και ενδεχομένως θα είναι παιδιά που δεν έχουν μάθει να επικοινωνούν σωστά με τους γύρω τους και επομένως, η άγνοια που πάντα προκαλεί τον φόβο, θα προκαλεί μια συστολή κι αυτό το φαινόμενο να διαιωνίζεται.»
Δεύτερο σπίτι το σχολείο μέχρι να γίνει πρώτο και τα παιδιά από πέντε ετών θα μαθαίνουν, εκτός από κάποια σωστά που έχουν πλασαριστεί, προκειμένου να φαίνεται ωραίο το περιτύλιγμα, για τις έμφυλες ταυτότητες και το πώς τα δύο βιολογικά φύλα (αρσενικό-θηλυκό) είναι στερεοτυπικές απόψεις.
Ο κ. Σωτηρόπουλος υπογράμμισε σχετικά με την κριτική που ξέσπασε για την θεματική εβδομάδα στα σχολεία, ότι η εκπαίδευση δεσμεύεται κι έχει υποχρέωση να ενημερώνει σχετικά με αυτά τα ζητήματα της ταυτότητας φύλου και του σεξουαλικού προσανατολισμού τις μαθήτριες και τους μαθητές:
«Μία κριτική, που έγινε για την θεματική εβδομάδα, ήταν ότι το κράτος, με τη μορφή του σχολείου, παρενέβη σε ένα ζήτημα, το οποίο θα έπρεπε να συζητείται μόνο μέσα στην οικογένεια κι είναι σαν να έχουμε μία μορφή παρέμβασης στην ιδιωτική οικογενειακή ζωή των παιδιών και των πολιτών. Αυτό δεν ευσταθεί. Στην πραγματικότητα το κράτος έχει υποχρέωση να παρέχει έγκυρη πληροφόρηση σε θέματα φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού . Είναι κάτι το οποίο είναι κατοχυρωμένο από τις διεθνείς συμβάσεις κι από το διεθνές σύμφωνο για τα κοινωνικά και πολιτιστικά αγαθά κι είναι και μία επιταγή από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, ότι θα πρέπει το σχολικό περιβάλλον να ενημερώνει, να παρέχει έγκυρη πληροφόρηση σε αυτά τα ζητήματα στα παιδιά. Επομένως, δεν είναι ένα θέμα που αφορά μόνο την ιδιωτική οικογενειακή ζωή, κι εκεί βέβαια θα πρέπει να γίνεται δουλειά, αλλά είναι κάτι που αφορά δεσμευτικά και την εκπαίδευση».Στο 1.20.50 του παρακάτω βίντεο θα δείτε να σχολιάζονται αρνητικά τα παλιά αναγνωστικά στα σχολεία, τα οποία προωθούσαν την οικογένεια και τα «στερεότυπα» αγόρι-κορίτσι.
Φράσεις όπως το «φέρσου σαν κυρία» και «φέρσου σαν άνδρας» ψέγονται.
Παιχνίδια όπως «μπάλα για τα αγόρια», «κούκλα για τα κορίτσια» αντιμετωπίζονται με προβληματισμό.
Αφήνεται να εννοηθεί πως «μας επέβαλαν» το φύλο, το οποίο έχουμε σήμερα και μιλούν για «κοινωνικό φύλο» που στέκεται απέναντι στο βιολογικό.
Στο 1.00.30 καθηγήτρια αναφέρεται στα σεμινάρια «εμφύλων ταυτοτήτων» στο σχολείο της, ενώ στο 1.03.20 τον λόγο παίρνει μια μαθήτρια Γυμνασίου, η οποία στηρίζει όλο αυτό που γίνεται και μιλά για «απελευθέρωση από στερεοτυπικές αντιλήψεις».
Όλα αυτά στην κρατική τηλεόραση!
ΠΗΓΗ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου