Αυτά μαθαίνουν τα ελληνόπουλα στα σχολεία…
«Με αυτά τα «γράμματα» δηλητηριάζουν τις ψυχές και το μυαλό των παιδιών μας… Διαβάστε για του λόγου το αληθές τις παρακάτω εικόνες με αποσπάσματα των εν λόγωφυλλάδων που τις σερβίρουν για
«σχολικά βιβλία» και φρίξτε!»
Η κυβέρνηση Σημίτη παρήγγειλε τη συγγραφή περίπου 150 σχολικών βιβλίων με εκσυγχρονιστικό χαρακτήρα. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο τα ενέκρινε και τα παρέδωσε στην κυβέρνηση Καραμανλή. Τελικά ενσωματώθηκαν στη σχολική ύλη γύρω στο 2005-07. Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά ένα από αυτά, το πολυσυζητημένο βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού. Ήταν όμως μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Ας ρίξουμε μια ματιά στα υπόλοιπα εγχειρίδια.
Στο τετράδιο εργασιών του βιβλίου Γλώσσας Α Γυμνασίου
(σ. 16) υπάρχει κείμενο με τίτλο «Οσάκις», αλλά θα του ταίριαζε και ο
τίτλος «εισαγωγή στην παιδεραστία». Το κείμενο περιγράφει έναν δάσκαλο
που επαναλάμβανε τη λέξη «οσάκις», στο άκουσμα της οποίας τα παιδιά
χασκογελούσαν. Ρώτησε και έμαθε ο δάσκαλος ότι «ο Σάκης» ήταν ένας
«ηλεκτρολόγος 20-25 ετών και τα είχε φτιάξει με μια από τις μαθήτιρες,
την Αλέκα. Ο πρώτος έρωτας της τάξης».
Το μοναδικό απόσπασμα του Γρηγόρη Ξενόπουλου επίσης σε όλη τη σχολική ύλη είναι ένα κείμενο στηΝεοελληνική Λογοτεχνία Α Γυμνασίου (σ. 222) στο οποίο μία γάτα αφήνει τις ακαθαρσίες της στην «Αγία Πρόθεση» ενός ναού. Τι διδακτικό νόημα έχει άραγε;
Στο Δημοτικό τα πράγματα δεν είναι καλύτερα: προσευχή της Θέτιδος
Χορτιάτη(;), κείμενα για τον Άγιο Βασίλη (όχι τον Άγιο, αλλά το ξωτικό
των δώρων). Δεν υπάρχει πουθενά η φράση «Χριστός Ανέστη», όπως και καμία
αναφορά σε ονομαστική γιορτή, παρά μόνο σε γενέθλια. Η διδακτική της
προστακτικής παλαιότερα γινόταν με μύθο του Αισώπου, σήμερα γίνεται με
οδηγίες συναρμολόγησης καφετιέρας (Στ’ Δημοτικού). Ο μουσουλμάνος
Νορτνίν επισκέπτεται την «Εκκλησία του χριστιανού Αλλάχ» και δυσφορεί με
τους «άσχημους γέρους με τις μακριές γενειάδες».
Αυτά τα 150 βιβλία ήταν μία μεγάλη κατραπακιά. Η επερχόμενη λαίλαπα του
τριγώνου Φίλη-Αναγνωστοπούλου-Λιάκου θα είναι το τελειωτικό χτύπημα της
παιδείας. Αν βλέπουμε όλα αυτά για 10 χρόνια και αδιαφορούμε, τι άλλο να
περιμένουμε; Λίγα δευτερόλεπτα αφού ο υπουργός χαρακτήρισε «παρά φύσιν»
τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής στο Γυμνάσιο καθώς και ότι
«κοπανάει στο κεφάλι τους μαθητές», μνημόνευε τον Γληνό για να
αιτιολογήσει την άποψή του. Θυμίζω ότι ο Γληνός πρότεινε
τρεις λύσεις για τη γλώσσα: 1) απλοποίηση της ορθογραφίας, 2) φωνητική
ορθογραφία, 3) εισαγωγή λατινικού αλφάβητου. Πρόκρινε την τρίτη. Εκεί
στοχεύει και ο υπουργός;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου