Θα χρειαστείτε ελικόπτερο!
Πάγια εκτίμηση της στήλης, τουλάχιστον από το 2012 που δρομολογήθηκε η πορεία ανάδειξης στην εξουσία της κυβέρνησης της ριζοσπαστικής -"παλαβής" κατ' εμέ- αριστεράς, ήταν και παραμένει πως η χώρα θα βιώσει τη μεγαλύτερη οικονομική και κοινωνική καταστροφή μετά τον τελευταίο πόλεμο.
Η Ελλάδα επιβεβαιώνει την εκτίμηση πως είναι το τελευταίο σοβιετικό καθεστώς (κοιτάξτε την παγκόσμια κατάταξή της σε ό,τι αφορά το βαθμό οικονομικής ελευθερίας) που
θα καταρρεύσει στην Ευρώπη.
Οπουδήποτε και οποτεδήποτε κυβέρνησε η "παλαβή" αριστερά ακολουθεί μια σειρά εξελίξεων με μαθηματική ακρίβεια, μεταξύ των οποίων: κλείνουν οι περισσότερες επιχειρήσεις, φεύγουν από τη χώρα τα παραγωγικότερα μυαλά και χέρια, παρατηρούνται ελλείψεις βασικών αγαθών, η πορνεία αναδεικνύεται σε μεγάλη έκταση σαν μοναδικό μέσο βελτίωσης των άθλιων οικονομικών συνθηκών, τριτοκοσμική φτωχοποίηση κ.λπ...
Αν η χώρα καταφέρει να παραμείνει στο ευρώ ή όχι, πλέον μικρή σημασία θα έχει βραχυπρόθεσμα. Ένα σταθερό νόμισμα θα έχει αξία για την επόμενη της κατάρρευσης ημέρα της ανοικοδόμησης, καθώς θα προσελκύσει ευκολότερα ξένες επενδύσεις, ιδίως υψηλότερης προστιθέμενης αξίας.
Η κατάρρευση εδώ και μερικές εβδομάδες έχει εισέλθει στην τελική ευθεία και πλέον είναι απίθανο να αποτραπεί από ριζοσπαστικές πολιτικές αλλαγές και παρεμβάσεις (αντίθετες με αυτές που εννοεί η κυβέρνηση ριζοσπαστικές...) οι οποίες ούτως ή άλλως ακόμη δεν διαφαίνονται στο ορίζοντα.
Παρ' όλα αυτά στην κυβέρνηση συνεχίζουν να ασχολούνται με το "μασάζ" στην εσωκομματική αντιπολίτευση και τους τακτικούς ελιγμούς που θα εξασφαλίσουν μια συμφωνία με τους εταίρους και πρόωρες εκλογές, όσο ο ΣΥΡΙΖΑ διατηρεί την πρώτη θέση στις δημοσκοπήσεις, προκειμένου να εξασφαλίσει μια πιο συμπαγή κοινοβουλευτική πλειοψηφία.
Ο Τιτανικός έχει αρχίσει να μπάζει νερά και αυτοί βιάζονται να κλείσουν το εισιτήριο επιστροφής για να εξασφαλίσουν την προσφορά έκπτωσης. Οι κοινωνικές εντάσεις το Φθινόπωρο θα είναι τέτοιες που θα είναι αδιάφορο αν ο κ. Τσίπρας ελέγχει 120, 140 ή 160 βουλευτές.
Μόνο ο κυβερνητικός βουλευτής Αλέξης Μητρόπουλος δείχνει να έχει αντιληφθεί που βρισκόμαστε και τι θα ακολουθήσει, όταν πριν λίγες μέρες δήλωσε: "Έρχεται θύελλα για την κυβέρνηση από Σεπτέμβριο. Το κύμα της δυσαρέσκειας θα είναι μεγάλο και δεν θα μπορεί να το διαχειριστεί μόνη της...".
Ας ρίξουμε και ματιά σε μερικές από τις παραμέτρους αυτής της θύελλας.
Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2015, δηλαδή από τον Ιούλιο μέχρι το Δεκέμβριο θα πρέπει να καταβληθούν φόροι 25 δισ. ευρώ, έναντι φόρων 17,3 δισ. ευρώ που καταβλήθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο. Ο στόχος των εσόδων για το πρώτο εξάμηνο ήταν περί τα 19,7 δισ. ευρώ.
Την υστέρηση κάλυψαν οι περικοπές στις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού που ανήλθαν στα 23,242 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 4,090 δισ. ευρώ έναντι του στόχου (27,332 δισ. ευρώ). Οι περικοπές αυτές επιβάρυναν τα ληξιπρόθεσμα χρέη του δημοσίου σε ιδιώτες.
Σε αντίθεση με το πρώτο εξάμηνο που τα πράγματα δεν πήγαν καλά λόγω της δυσπιστίας της αγοράς στους αριστερούς πειραματισμούς και τα επαναστατικά "παιδιαρίσματα" των περισσότερων στελεχών της κυβέρνησης, του πρωθυπουργού μη εξαιρουμένου, στο β' εξάμηνο θα έχουμε έκρηξη που θα προέλθει από τη γενίκευση της στάσης πληρωμών λόγω αδυναμίας.
Ήδη, αυτή η έκρηξη βρίσκεται σε φάση διαστολής με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου από το κλείσιμο των τραπεζών και μετά.
Τη Δευτέρα αναλύσαμε πως με τις τελευταίες ρυθμίσεις το εισαγωγικό εμπόριο για την κατανάλωση ή την εξαγωγική μεταποίηση μετά τα capital controls θα είναι κλάσμα του πρώτου εξαμήνου με ανάλογες συνέπειες στην ανεργία, τα φορολογικά έσοδα, τις ασφαλιστικές εισφορές.
Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε πως οι ελλείψεις βασικών αγαθών θα κάνουν την ανθρωπιστική βοήθεια από το εξωτερικό αναγκαία.
Η Ελλάδα μέχρι το καλοκαίρι του 2015 στα χρόνια μετά το 2011 είχε περί τα 2,5 εκατ. εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, που συντηρούσαν 1,3 εκατ. ανέργους, 2,7 εκατ. συνταξιούχους συν 300 χιλ. που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα και αναμένουν, συν τα προστατευόμενα μέλη.
Μετά το κλείσιμο των τραπεζών η κατάσταση στον ιδιωτικό τομέα έχει επιδεινωθεί δραματικά και θα συνεχίσει να επιδεινώνεται στην καλύτερη περίπτωση για μήνες.
Ποια κυβέρνηση είναι σε θέση να διαχειριστεί μια οικονομία με την ανεργία να σχεδόν να διπλασιάζεται και με αδυναμία να καταβάλλει ακόμη μισθούς και συντάξεις.
Πόσο εύκολο θα είναι στο δεύτερο εξάμηνο του 2015 να καταβληθούν φόροι όχι 25 δισ. που είναι προγραμματισμένοι, αλλά έστω και των 17,3 δισ. ευρώ που συγκεντρώθηκαν στο πρώτο εξάμηνο;
Αν καταβληθούν φόροι 17 δισ. στο β' εξάμηνο, κάτι που το θεωρώ ιδιαίτερα δύσκολο γιατί πλέον και οι τραπεζικές καταθέσεις έχουν εξαντληθεί και η οικονομία έχει πέσει σε τέλμα, τα συνολικά έσοδα μόλις που θα φτάσουν τα 35 δισ. ευρώ.
Το πιθανότερο είναι να είναι χαμηλότερα... Στον προϋπολογισμό του 2015 οι πρωτογενείς δαπάνες φτάνουν τα 41,8 δισ. ευρώ.
Λίγο πριν τις τελευταίες εκλογές που έφεραν τον κ. Τσίπρα στην εξουσία η τουρκική Χουριέτ έχει ένα σχετικό με την άνοδο της ριζοσπαστικής αριστεράς στην εξουσία στην Ελλάδα: "Μετά από λίγους μήνες ο Τσίπρας και οι ομάδες του θα χρειαστούν δύο ελικόπτερα για να ξεφύγουν από την οροφή κάποιου κτιρίου, κυνηγημένοι από τους ψηφοφόρους που πήγαν στο σούπερ μάρκετ για να αγοράσουν ρύζι και δεν κατάφεραν να βρουν ούτε κόκκο, που ήθελαν να αγοράσουν χαρτί τουαλέτας και τους είπαν ότι υπάρχει έλλειψη και πρέπει να χρησιμοποιούν πλέον τις σελίδες της καθημερινής εφημερίδας που εκδίδει το κόμμα, που ήθελαν να αγοράσουν γάλα για τα παιδιά τους και ενώ ήξεραν πως κόστιζε 500 εκατομμύρια δραχμές, όταν έφτασαν στο ταμείο συνειδητοποίησαν πως κοστίζει 1 δισεκατομμύριο δραχμές. Επίσης, θα χρειαστεί ένα δεύτερο ελικόπτερο για ασφάλεια, καθώς το πρώτο ενδέχεται να είναι χαλασμένο. Αυτό θα είναι ένα δώρο από τον σύντροφο Πούτιν της επίσης πτωχευμένης Ρωσίας".
Μπορεί στη δραχμή να μην πήγαμε ακόμη, αν και κάποιοι στην κυβέρνηση το προσπάθησαν, την άτακτη φυγή όσων ευθύνονται για την κατάσταση που θα βιώσουμε νυν και πρώην κυβερνώντες δύσκολα θα την αποφύγουμε.
Η θυσία του Γιάνη Βαρουφάκη ως αποκλειστικά υπεύθυνου δύσκολα μπορεί να καλύψει το μέγεθος της καταστροφής που έχει δρομολογηθεί.
2) Πως έχει η κατάσταση...
Ερώτηση της στήλης σε εταιρεία που ασχολείται με τη ναυτιλία...
Καλημέρα,
Το μέτρο των 50.000 πόσο διευκολύνει την κατάσταση;
Μφχ
ΚΣ
Απάντηση: Καλησπέρα,
27/07/2015
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.
Μόλις επέστρεψα από το εξωτερικό. Το ταξίδι μου είχε μοναδικό σκοπό να πείσω προμηθευτές ανταλλακτικών και ένα ναυπηγείο στην Κορέα να σταματήσουν ενέργειες "arrest" πλοίου. Δυστυχώς ο ναύλος του πλοίου έχει πληρωθεί σε ελληνική τράπεζα πριν τα Capital controls και ως εκ τούτου αδυνατούμε να πληρώσουμε αντίστοιχα τους συνεργάτες μας (προμηθευτές, ναυπηγείο, πράκτορες κλπ.) στην Κορέα όπου επισκευάστηκε το πλοίο.
Προφανώς γνωρίζετε ότι πρόκειται για ναυτιλιακό συνάλλαγμα (USD) και όχι για ευρώ. Για τις πληρωμές μας στην Ελλάδα ευρωποιούμε από το συνάλλαγμα που φέρνουμε στη χώρα και από αυτά σήμερα μας "επιτρέπουν" τις 50.000 για να δώσουμε κάποια μετρητά στο προσωπικό που πάει στα πλοία (αρχιμηχανικούς, καπετάνιους κλπ. -όχι πλήρωμα) για παρακολούθηση επισκευών ή για έλεγχο (που δεν τους φτάνουν ούτε για τα ξενοδοχεία μιας και υπάρχει σήμερα το όριο των περίπου 2.000).
Θεωρώ ότι είναι μια αστεία κίνηση της κυβέρνησης που προφανώς δεν έχει ιδέα τι σημαίνει ναυτιλία και πως δουλεύει. Μάλλον έμαθαν ότι κάποιες εταιρίες ψάχνουν για μετρητά και αντίστοιχα καταθέτουν συνάλλαγμα στο εξωτερικό.
Αναρωτιέμαι αν θα επανέλθει ποτέ η πίστη που χρειάζεται ο επαγγελματίας για να ξαναφέρει χρήματα στον τόπο του αντί να γεμίζει με δισ. τις τράπεζες των άλλων χωρών (νομίμως). Και η ναυτιλία μας διακινεί πολλά δισ. !
Σήμερα με πήρε φίλος ιδιοκτήτης πλοίου (επιβατηγό, πλόες εσωτερικού). Το πλοίο έχει ζημιά στην κύρια μηχανή και χρειάζεται ανταλλακτικά επειγόντως. Πρέπει να προπληρώσει τον οίκο του εξωτερικού από τον δολαριακό του λογαριασμό. Ας μου πει κάποιος ΠΩΣ;;; Προτιμούν να σταματήσει το πλοίο;
Να μείνει μεσοπέλαγα με τους επιβάτες;
Είμαι στο χώρο από το '71. Πρώτη φορά αντιμετωπίζουμε τέτοιο πρόβλημα. Είναι πολύ πιο άσχετοι και από τους αγράμματους της χούντας.
ΜΦΧ
28/07/2015
Αγαπητέ κ. Στούπα,
Η τράπεζα μας μάς ενημέρωσε ότι, ναι μεν βγήκε ανακοίνωση ότι οι ναυτιλιακές μπορούν να πάρουν Cash 50,000/ημέρα ΑΛΛΑ δεν έχει σταλεί ακόμη σε καμία τράπεζα η σχετική εντολή. Και ως εκ τούτου δεν δίδονται.
Επίσης, πρέπει να έχουν έρθει τα χρήματα αυτά από το εξωτερικό μετά την 20/7 για να μπορούμε να τα πάρουμε. Αμφιβάλλω αν κάποιος θα φέρνει έστω και ένα δολάριο εδώ πια.
Ευχαριστώ
Κώστας Στούπας
ΠΗΓΗ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου