Μόνο Έλληνες πιλότοι μπορούν να προσγειώνουν μαχητικά αεροσκάφη στην θάλασσα χωρίς αυτά να καταστρέφονται... (φωτογραφίες/βίντεο)
Το διθέσιο πολεμικό αεροσκάφος, που είχε καταπέσει στις 9 Ιουνίου 2011 στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Σάμου και Φούρνων, ήρθε "ανέγγιχτο" στην επιφάνεια! Οι δύο πιλότοι του είχαν σωθεί. Μόνο Έλληνες πιλότοι μπορούν να... προσγειώνουν μαχητικά αεροσκάφη στις ράγες τρένου και στη θάλασσα χωρίς
αυτά να καταστρέφονται!
Και να που οι ανορθόδοξες προσγειώσεις των Μιράζ συνεχίζονται...
Στις 9 Ιουνίου 2011 ένα διθέσιο "Μιράζ 2000BGM", με κυβερνήτη τον σμηναγό Μ. Κουρτή και συγκυβερνήτη τον υποσμηναγό Μ. Μήτσιου, καθώς συμμετείχε σε άσκηση μεταξύ Σάμου και Φούρνων Ικαρίας, ξαφνικά έσβησε ο κινητήρας! Έμπειροι οι πιλότοι, δεν πανικοβάλλονται. Κάνουν όλες τις ενδεδειγμένες κινήσεις. Μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου προσπαθούν να επανεκκινήσουν την μηχανή. Μάταια όμως...
Το αεροσκάφος μοιραία χάνει ταχύτητα και ύψος... Διακόσια μόλις μέτρα πάνω από τη θάλασσα οι πιλότοι τραβάνε τον κόκκινο μοχλό και τα καθίσματά τους εκτινάσσονται! Το "Μιράζ 2000BGM", ακυβέρνητο πια, εξακολουθεί την επιβραδυνόμενη κίνηση και ομαλά προσγειώνεται στην "υδάτινη πίστα" του Αιγαίου, καταλήγοντας βελούδινα σε βάθος 75 μέτρων!
Οι δύτες που κατέβηκαν στο σημείο του ατυχήματος ανέφεραν ότι το αεροσκάφος εξωτερικά δεν φέρει φθορές. Το ΓΕΑ αποφασίζει την ανέλκυσή του με την αισιοδοξία ότι και αυτό το "Μιράζ 2000BGM" θα γίνει και πάλι επιχειρησιακά εκμεταλλεύσιμο.
Eπιχείρηση
Το διθέσιο "Μιράζ 2000BGM" με κυβερνήτη τον σμηναγό Μ. Κουρτή και συγκυβερνήτη τον υποσμηναγό Μ. Μήτσιου κατέπεσε στις 9 Ιουνίου καθώς συμμετείχε σε άσκηση μεταξύ Σάμου και Φούρνων Ικαρίας όταν ξαφνικά έσβησε ο κινητήρας. Η όλη επιχείρηση είχε διακλαδικό χαρακτήρα, με την δωρεάν συμμετοχή και ιδιωτών δυτών. Το γενικό πρόσταγμα είχε η επίλεκτη Μοίρα Κινητών Ομάδων της 206ης Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών.
Συμμετείχε, επίσης, το 4ο ΕΤΕΘ του Στρατού, καθώς και δύο πλοία του Πολεμικού Ναυτικού και ταχύπλοα του Λιμενικού Σώματος. Σημαντική, επίσης, ήταν η συμβολή των ιδιωτών δυτών Σπ. Κόλλα, Αν. Ανδρικόπουλου και Απ. Κυπραίου, που με το βαθυσκάφος τους έσπευσαν αφιλοκερδώς να βοηθήσουν για την ανέλκυση του μαχητικού αεροσκάφους.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου